Senaste nytt!

Jag har inte bloggat sen den 31/7 och mycket har hunnit hända sen dess! Men jag har nu tagit mig i kragen och tänkte vara lite duktigare med att uppdatera;)
Det största och roligaste just nu är att vi snart blir tre i familjen. Vi ska ta emot en omplaceringshund på 5 år vid namn Zed, en staffordshire bullterrier. Och Nej, han omplaceras inte pga av aggressivitet eller liknande. Han omplaceras pga att han drar sig undan och tror att han har gjort något fel när barnen i nuvarande familjen stojar och är högljudda. Eftersom vi inte har tänkt skaffa barn än på ett tag så är det perfekt!
Han flyttar in i övermorogn, nu på lördag, så det ska bli helt underbart roligt!!!!!

Annars jobbar jag timmar på Scandic här i stan, mestadels i receptionen men också litegrann i baren och restaurangen. Jag trivs jättebra, men drömmen just nu är såklart att hitta ett fast jobb där Zed kan vara med. Näst högst på listan står ett fast jobb över huvudtaget, då får vi lösa så att Zed får någonstans att vara under arbetstid!

Så numera när jag sitter och surfar så blir det att läsa mycket olika sidor/forum/bloggar om rasen och hundbeteenden, klickerträning, olika hundfoder (Zed är lite känslig mot spannmål), leksaker, mental träning med mera med mera... Det är en hel vetenskap men otroligt roligt att läsa om!

Det är ju nästan som att få hem ett barn, han ska hållas koll på, stimuleras, motioneras, hållas koll på... Men vad mycket vi kommer få tillbaka! Han är en störthärlig personlighet som älskar att kela och pussas;)

Japp det var väl allt för denna gången, jag ska försöka vara bättre på att uppdera här nu framöver:))

Ute på promenix i måndags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0