Arbetsförmedlingen - check!

Nu har jag vart på arbetsförmedlingen och är inskriven... Synd bara att från den dagen jag är arbetslös (5/8) så måste det gå minst 3 månader innan jag kan få en praktikplats och minst 6 månader innan jobbgarantin för unga gör att jag kan bli anställd utan att arbetsgivaren behöver betala arbetsgivaravgifter... vad är det för konstiga regler?
Till och med om jag själv hittar en praktikplats innan tre månader har gått, så får jag vackert vänta tills de tre månaderna är slut... Knasigt!!!!
Bara hoppas att jag hittar jobb på egen hand alltså, de kan ju inte hjälpa till så mycket :S

Det har visst gått ett tag igen nu sen jag skrev sistens, jag har hunnit fått bekräftat att jag har fått extratimmar att jobba på hotellet i sommar, yeeeyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har även hunnit åka hem till Vittinge/Uppsala och mysa över helgen och fira mors dag litegrann, och åkt upp och hälsat på kissemissarna igen... Gud vad tjocka de har hunnit bli på en vecka!!!! Och helt underbart söta, den mörka är en kille och de två ljusa (gula) är honor... Såvitt vi kan se i alla fall;)

Nu ska jag käka lite lunch och sen är det dags att byta om och ta min kära Olga till jobbet för ett kvällspass! Förhoppningsvis är det lika varmt ute ikväll som nu, för det är på tok för varmt för att jag ska orka ha jacka över kavajen på vägen dit :S

Här är jag och systeryster på stan i helgen, söta va? ;)


♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0