Tsunamivarning

Kom hem från krogen för två timmar sen, ett skönt danspass på krogen med Sofia efter ett par timmars forsränning och sen en skojig rugbymatch... Så ringer Anton och säger att Japan har haft världens värsta jordbävning hittills, hela pacificplattan flyttade sig tydligen 4 meter!!

Som en följd av det så har Japan drabbats av en 10 meter hög tsunami, som också jobbar sig neråt genom pacific ocean... Vi fick först veta att den skulle slå till här halv fem nu inatt (om tio minuter) med tio meter höga vågor vilket gjorde jag att panikväckte Frida och vi packade väskor och varma kläder för att kunna ta oss upp till Centre of New Zealand och sov där inatt,d en högsta punkt v kunde komma på trots att den ligger nära havet.
Men sen ringde vi Elin & Henny som precis läst nyheterna på internet och läst att tsunamin kommer hit runt 11 imorgon förmiddag med max en meters höjd... Så vi håller oss vakna just nu med väskorna packade, jag är skärrad och kan inte alls sova... Usch och blää, de kiwis och andra studenter vi väckte upp i huset trodde vi var knäppa och skrattade åt oss haha.. Men jag kan bjuda på det om det räddar livet på mig;)

Nej nu ska jag dricka lite mer te och äta lite tror jag, kl är halv fem på natten och snart ljusnar det förhoppningsvis!!

Kommentarer
Postat av: Ida Määttä

Hojja vad det är naturkatastrofer överallt! Hoppas iaf att ni nu får det lugnt resten av tiden! : ) kram

2011-03-11 @ 18:24:37
URL: http://www.maettae.blogspot.com
Postat av: Maja <3

Va gärna med i Dagens blogg! :)

2011-03-15 @ 18:40:30
URL: http://oehmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0