Mt Arthur, rugby & debatt

Denna veckan har vi för (ovanlighetens skull;D) tre hela lektionsdagar i skolan! I måndags hade vi utflykt till Mt Arthur, och det var en ganska ansträngande men för kroppen tacksam promenad i uppförsbacke i en timme, aningens snabbare neråt igen... Med jättevackra vyer när vi väl kom upp till Mt Arthur hut! Om vi skulle ha tagit oss ända upp till toppen hade vi fått streta på i ytterligare 2 timmar men det fanns det inte tid till...

Idag (med en skön träningsvärk i rumpan!) har vi diskuterat Nya Zeelands ekoturism ur pakeha synpunkt, dvs ur immigranters (mestadels britters) synpunkt.. Vi har fått gå igenom fyra olika ämnen; färdtiden (/längden/färdsättet) hit vs ekoturismdestination, valsafari/simma med delfiner vs ekoturismdestination, marina odlingar av green lip mussle vs ekoturismdestination & giftet 1080 vs ekoturismdestinationer.. Så vi har fått lite kött på benen om dess ämnen och ska imorgon debattera! Det ska bli grymt skoj, och vi är redan indelade efter vilket ämne och om vi är för eller emot.. Jag, Elin & Sophie ska debattera om att valsafari och simma med delfiner  i Kaikoura inte är okej eftersom Nya Zeeland räknas som ekoturismdestination.. Skoj ska det bli, vi har flera väldigt bra argument!! Vilka kan jag inte säga än eftersom vi ska debattera mot Marie och Lisa i klassen, och jag vet inte om de läser min blogg;)

Så imorgon ska vi debattera och på torsdag ska vi ha Mike, vår maorilärare, och få diskutera Nya Zeeland som ekoturismdestination ur maorierna synvinkel.
På fredag ska vi få åka på forsränning!!!! Lite läskigt eftersom jag har en rädsla för att trilla i vatten och få vatten över huvudet, men grymt roligt!!

På fredag kväll sla vi passa på att gå på en av de två rugbymatcher som blivit flyttade hit från Christchurch också... Vi ska till Trafalgar Park och heja oss hesa på the Crusaders, det lokala favoritlaget som spelar mot ett aussielag=)) Skoj skoj!! Jag hoppas verkligen de kommer göra hakan innan de spelar som All Blacks gör när de spelar internationellt... Vi får se!

Nu ska jag äta min chili con carne som puttrar på spisen och sen ska jag ut på en promenix med Sophie;)

Kommentarer
Postat av: elin [foto & vardag]

gud vilken härlig blogg du har, jag gillar den verkligen! :) du kanske är intresserad av att följa varandra via bloglovin? :)

2011-04-15 @ 16:23:31
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0