Back in Nelson, tre veckor kvar!

Nu är jag hemma i Nelson igen efter vår 11-dagarstripp runt sydön med skolan... Den har varit både underbart rolig och vissa lite mindre roliga bitar, men överlag en riktigt kul resa där jag har lärt mig en del om turism och kultur!

Vi har fått bo en hel del olika boendne, från (i mina ögon) ett riktigt lyxboende till det värsta backpackerställe jag vart på... Men där sov vi bara en natt, sen vägrade våra lärare låta oss stanna där en natt till;) Jag har badat i varma källor/pooler, ätit känd lokal mat, åkt en helvetes massa buss i långa timmar i sträck, läst ut snart två tjocka böcker, lyssnat på ny musik jag aldrig hört förrut, vart ut på en organiserad barcrawl (krogrunda), träffat både roliga och creepy människor, pratat med Anders i telefon, kastat dart, badat i havet, badat badkar, druckit öl, blivit utmanad att tillsammans med halva klassen stå och sjunga svenska nationalsången i ett gatuhörn på stan (vilket vi gjorde, med stil!), spelat varandra practical jokes och sen fått skäll för att vi betett oss barnsligt, tjafsat med varandra, skrattat en hel del, levt på nudlar och gröt, tagit en massa vackra kort... Sånt man ska göra på en roadtrip! Det mest roliga var nog nu sista fem timmarna hem i bussen idag, eftersom vår chauffrö råkade krossa ena fönsterrutan när han skulle backa bussen igår hahahahahaha.... Så vi fick vackert klä på oss och åka med en hel stor bussruta borta! Tack och lov var det fint väder ute, så det var inte för kallt;)

Nu ska jag snart iväg till Fresh Choice och handla lite mat och frukostgrejer, sen ska jag tvätta alla kläder som legat ihopskrynklade i resväskan... Sen blir det nog en lugn hemmakväll tror jag bestämt, men skulle behöva boka en klipptid hos frissa också! Funderar på att klippa lite paige-aiktigt medans håret växer ut=))
Och imorgon är det dags för min maoritatuering!!! Sjukt peppad är jag, älskar att tatuera mig:D:D Så jag och Anton ska tatuera oss imorgon, sen får vi med oss Sophie, Elin och Anika som sällskap... Efter det ska jag packa en kartong och skicka hem 5 kg grejer till Trollhättan så jag får med mig allt hem, till den vackra slanten 500 kr... Men det får det vara värt, hade jag tagit övervikt på flyget hade det kostat mig 400 kr per kg!!!!!! Helt galet, undrar hur de tänkte där??????? Men vi får se om jag eller kartongen kommer hem först, jag vet inte hur mycket extra det kostar att skicka hem den lite snabbare... Vi får se!
Ska köpa de sista presenterna hem och lite såna saker också, sen eventuellt jobba med presentationen eftersom vi bara har den kommande veckan på oss att bli färdiga... Hua hua!

Nu ska jag chilla och bara njuta av att slippa bo i resväskan, måste laga lite middag också... Tjingeling;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0