28 mars

Första skoldagen idag efter två veckor runt sydön, det var udda att sitta i ett klassrum igen och bara ta in en massa information... Men det funkade, vi fick se kort på vår lärares 3 dagar gamla bebis och sen diskutera turismtrender 2011 och hur de kan påverka Nya Zeeland... Bra för att få igång hjärncellerna igen;)
Vi fick också veta att vi ska ha en kort presentation för en nya zeeländsk turismklass på fredag om Svensk vs NZ kultur, det ska bli skoj! Jag och Sofia ska prata om familj och litteratur, vi ska nog få till en bra vinkel och lite humor till det tror jag;)

Annars har dagen bestått av presentationsarbete inför nästa veckas stora presentation av hela kursen (minst en timme ska den vara!) och en kvällspromenad med Elin, en skön måndag med andra ord!
Är lite trött men ska försöka skriva klart det sista på resedagboken för de två föregående veckorna som ska in på fredag också, sen ska jag sussa och hoppas få sova bättre än de senaste nätterna :S

Igår hade jag och Anders 1 år, jag fattar inte att tiden har gått så fort!!!! Jag längtar hem så sjukt mycket till honom nu, jag känner att jag har haft en underbar tid här nu men är klar med nya zeeland för denna gången. Hade jag inte haft Anders att längta hem till hade jag kanske inte känt så, vem vet? Men jag längtar väldigt mycket efter familjen också, så jag får ta och planera in ett besök uppåt i Sverige snarast möjligt efter hemkomst! Efter jag har fått landa och påbörja praktiken och strukturera upp vardagen vill säga=))

Nu ska jag skriva klart mina funderingar kring turism om resan och sen sooooooova... Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0