1 Mars

Ny månad redan, vart tog Februari vägen?!?! Ojojoj vad tiden går fort nu, jag hinner knappt med själv:S
Det värsta är att mars kommer gå precis lika fort om det blir så späckat som jag tror... 11 dagar kommer vi vara borta och fara runt sydön med klassen, den här veckan är i princip redan slut eftersom vi ska till Golden Bay imorgon-torsdag och sen vandra 3-4 timmar på fredag.. Nästa vecka ska vi bergsklättra på måndagen, ha lektion i klassrummet tisdag-torsdag och forsränning på fredagen! De två veckorna efter det är vi som sagt ute och far, vi komemr hem den 24 mars igen... Och det var den månaden, vips borta! Efter det är det bara 2,5 vecka kvar, vart i helvete tog tiden vägen?????? Jag är chockad haha, det är den första mars idag och jag anser att månaden nästan är slut redan... Så går det när man har skoj;)
Inte för att jag sörjer helt och hållet, jag kommer ju hem till Anders och får 3,5 månaders kärlek och gos-saknad tillgodosett, men jag kommer sakna den här tiden sjukt mycket;)

Idag har vi lärt oss två maorisånger och dansen till hakan! Vi har lärt oss en typ bokstavssång på maori och en jättefin välkomstsång som handlar om att välkomna människor hem till sig typ.. Jag har skrivit ner texterna så nu ska jag bara lära in melodierna också!!!
Eftersom Lisa i klassen fyller år idag också så har vi vart där ett par timmar och dels firat henne och dels sagt hej då till Justin (Lisas kille) och Hans som vart på besök från Sverige... Det var trevligt! Vi övade oss lite på vår pinndans och sjöng lite maorisånger haha, sne avslutade vi med hongi för att de skulle få lite kulturkänsla;)

Pappa fyller år idag också, så jag ska kliva upp imorrn och kolla om han är inne på msn så jag får gratta honom... Fick inte tag på något telefonkort idag när jag handlade och sen var vi uppe hos bergsborna så då hann jag inte köpa ett.. Men msn funkar ju fint!

Nu ska jag prata lite mer med systeryster och Anders och sen packa färdigt det sista och sova, ladda för ABel Tasman trippen imorgon!

Natti natti=))

Kommentarer
Postat av: ALICEVIKTORIA

Fin blogg du har! :D

Följa varann via bloglovin'?

2011-03-02 @ 09:47:22
URL: http://aliiceviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0