Fredag och langhelg!

Idag ar jag ledig fran skolan eftersom vi fick i grupparbete att utarbeta en marknadsplan for Mapua Leisure Park, och min grupp blev fardiga igar=)) Najs bajs! Och pa mandag ar det Nelson Anniversary Holiday sa da ar vi ocksa lediga.. Det ar ungefar som en liten nationaldag, fast regionsvis, sa alla regioner har olika dagar. Inte mig emot!

Igar tog vi en tur uppfor Kahikatea track, en promenad pa 40 minuter ungefar. Det var svettigt och anstrangande, men sa himla vart det nar vi kom upp till toppen! Man hade utsikt over hela Nelson, tvars over havet till Abel Tasman Nationalpark och Rabbit island stranden, som vi var pa i forrgar. Vackert!!
Efter den promenaden hade vi en snabb lunch och sen satte vi igang med varan marknadsplan, Sophie, Frida och jag. Fem minuter innan biblioteket stangde var vi klara och kunde maila in arbetet, riktigt gott! Och vi fick en sa himla cool och rolig ide sa jag ar verkligen supernojd med det arbetet vi lamnade in... Hoppas bara att lararna tycker likadant haha=))

Igar kvall var vi jatte rastlosa efter att vi hade atit och visste inte alls vad vi ville hitta pa. Men da sms:ade Sarahs kompis Jacob och undrade om vi ville komma till Sharks dar han och hans kompis spelade biljard, sa det gjorde vi. Det var ratt trakigt pa Sharks dock sa vi skippade Jacob med van och drog och dansade pa Shooters istallet, bara jag, Frida och Sarah. det var roligare! :P Sen kom Therese en stund ocksa, och Sophie och deras kiwi vanner hade vi traffat inne pa Mollys innan vi gick till Shooters.. Sa det blev en riktig bartorsdag! Fast nykter, jag drack bara tva cider och en ol. Men skojigt varre!

Idag ska vi bara chilla, kanske sola lite sa vi far lite farg inan sommaren tar slut har! Och eventuellt grilla ikvall, det ar fan det basta som finns;)


Pa vag uppfor Kahikatea track.


Jag och Henny framfor ett kahikatea trad.

Koa koa blad, bra for magen och bedovar i munnen om man tuggar pa dem!


Utsikt uppifran


Mer utsikt


jag uppe pa platan. Och mitt har ser lite lustigt ut men det ar for att jag haller pa att aterga till min ursprungsfarg, blond! men vilar haret lite mellan blekningarna med en morkblond toning;)

Kommentarer
Postat av: Annika

så fin blogg. allt bra idag?:)

2011-01-28 @ 13:45:09
URL: http://nanikkan.blogg.se/
Postat av: l inh t o p huong

finfina bilder:)

2011-01-28 @ 15:38:23
URL: http://twelves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0