Roadtrips langs sydon!

Jag ar pa roadtrip nu med Sofi, Sofia o Ida sa det har vart lite knapert med internet pa sistone! Men nu sitter jag i Dunedin pa backpackerstallet dar vi lyxade till det med att sova pa inatt for att fa duscha och sova i en riktig sang! Annars har jag sovit fyra natter i bilen och en i talt, men det ar riktigt hart for ryggen och kallt har det vart de sista natterna ocksa! Men det ar det definitivt vart, det har ar sjukt skoj och jag har superbra sallskap=))

Odag ska vi besoka chokladfabriken har i stan och sen aka ut pa halvon Otago Peninsula dar vi ska spana in Nya Zeelands anda slott och forhoppningsvis fa se bade sjolejon, gulogda pingviner och albatrosser! Hoppas hoppas;)

Annnars ar allt bra, jag lyckades tappa en glasflaska i foten igar bara nar vi var ute pa krogen... sa jag blodade ner hela skon och lamnade sma fotspar efter mig hahahaha... Men nu ar foten omplastrad och glasbiten utplockad! Ar sjukt om i hela foten bara sa jag far linka fram:(

Tanken ar att vi ska lamna Dunedin idag och fortsatta en bit till langs southern scenic route som vi kor langs kusten och sen svanga av inat landet och kora uppat mot Nelson lagom tills Mandag mitt pa dagen ungefar... Vi har 70 mil kvar ungefar sa vi far ligga i lite om vi ska hinna se en massa langs vagen ocksa!

Naturen ar verkligen amazing har, det andras sa fort! Ena stunden kor vi langs ett platt landskap med bergen jattelangt borta for att i nasta stund vara pa vag uppfor ett! Sjukt skojigt, det ar alltid nagot nytt att se;)

Nu ska jag logga ut har men lovar att aterkomma med vad vi gjort mer langs sydon nar jag ar hemma i nelson igen... snart har jag vart har halva tiden och det borjar verklugen kannas att anders ar langt borta!!! Saknar honom galet mycket... Och resten av la familia sa klart;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0