Jordbavning i Christchurch...

Usch det var en stor jordbavning i Christchurch igar kl 13 pa dagen, bara sex timamr nerat i landet mot dar jag befinner mig... Hittills ar det 65 doda men de siffrorna komemr nog stiga ytterligare kan jag tro... Jag har tva klasskompisar dar ocksa, Henny & Elin men de befinner sig tydligen 45 minuter utanfor centrum och markte bara efterskalven vad jag hort... Usch jag och Therese befann oss nere pa stan igar nar vi fick hora om jordbavningen och forsokte sa klart ringa badea tva pa en gang, men det gick inte komma fram!!! Jag fick en stor klump i magen, men vi fick kontakt med en annan klasskompis som sa att de madde bra sa det var en lattnad!!!!!

Det sjuka ar att jag var dar i lordags och satt och drack kaffe precis nedanfor katedralen vars ovre halva har rasat av skalvet, vi fick se det pa livenyheterna... Hade det inte varit for att vi skulle hamta upp sofis kompis pa flygplatsen i forrgar sa hade vi antagligen fortfarande vart kvar dar igar!!!!! Ren tur hade vi :S

Det varsta ar att de nyligen hade en ganska stor jordbavning dar ocksa, i september, som de fortfarande forsokte reparera byggnader och hem efter... Men nu har i princip hela centrum rasat ihop vad det sag ut som pa nyheterna, jag kanner sa starkt for de manniskor som aterigen blivit drabbade! usch usch usch...

Jag kan inte lata bli att vara lite nervos over att det ska handa har ocksa, men tydligen var det ett sa litet skalv har samtidigt att vi inte markte av det, vilket tydligen minskar risken att det kommer ett stort ocksa. Jag haller tumamrna allt jag har for att det ska stamma! Vi fick en sakerhetsapp av var manager Jacqui om hur vi ska bete oss for att vara forberedda pa ifall att det skulle bli ett jordsklav sa vi far kika pa det=)



Annars har det varit lugnt, jag kom hem fran roadtripen i forrgar och har varit smatt sallskapssjuk efter det haha. Igar kvall blev det grillning uppe hos Bergsborna och sa sov jag kvar eftersom jag ar lite skraj for att vandra hem sjalv nar det ar morkt... Sen tog jag en morgonpromenad hem imorse vid halv atta med Sofia, msn:ade med mamma, Anders och mormor till nio, var ut och joggade med Therese till tio, at en stadig frukost med grot och agg, duschade och nu sitter jag i bibliotekets datasal och ska gora en boende uppgift for skolan och forsoka komma igang med examensarbetet... Lovar att lagga upp lite bilder fran roadtripen snart;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0