Vårsol!!!

Nu har jag kommit hem och fått landa och känna in mig på att vara i Sverige igen, jäkligt gött får jag lov att säga! Jag prickade verkligen in våren bra;)
Det är så fruktansvärt skönt att få vara hemma med Anders i vår lägenhet och kunna laga mat i ett riktigt kök med ordentlig utrustning, en stor frys, en stor kyl och att kök, vardagsrum och hall inte sitter ihop haha... Jag njuter för fullt:D

Det som känns konstigast är faktiskt att alla pratar svenska runt mig, i mitt huvud låter det nästan dubbat bara för att det är så ovant! Eller så är det jag som är lite knäpp haha;D
Helgen har tillbringats med att mysa med karln, tvätta, packa upp, en joggingtur (som gick sådär :S), besök hos svärföräldrar, myst med pissarna, svensk pizza och en lååång promenad i solen idag... Vi vaknade halv sju imorse båda två, klarvakna! Så det har varit en lång dag och vi har hunnit med en del grejer hihi.

Imorgon börjar min praktik, det ska bli spännande! Jag har inte köpt några arbetsskor än bara, men det är nog okej om jag inte har rätt skor imorgon... Jag vet inte ens vad jag kommer ha för arbetskläder!!! Jag ska lägga arbetsschemat imorgon också vilket ska bli skoj, jag hoppas få jobba skift och inte bara 8-17... Det blir så enformigt i längden;) Och jag hoppas att det är mycket unga människor som jobbar där så jag kan skapa mig lite kontakter och träffa nya människor!! För jag känner ju inte så himla många här i stan=)

Nu ska jag mysa lite till med min underbara Anders och kanske fundera på middag och vilken söndagsfilm det blir;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0