Trerätters, sista middagen med klassen tills examen...

Har precis rullat hem efter kvällens trerätters middag med klassen på skolans (NMIT:s) egen servering... Det var supergott!!! För 20 dollar fick vi plocka av tre olika förrätter, tre olika varmrätter och tre olika desserter... 20 dollar motsvarar strax under 100 kr, så fullt överkomligt!;D Sen drack jag ett glas Kaimiras riesling också, smaskigt!! Så just nu sitter jag med världens foodbaby i magen, jag har inte vart så här mätt sen i julas haha:P

Slutpresentationen igår var jätterolig och gick jättebra, Elisabeth tyckte vi hade en smart idé med vår puzzelidé så det var kul att höra! Jag var tydligen helt okej som sagotant också, då vi hade med en egenskriven saga om "svenskarnas äventyr i abel tasman"... Vi skrev ihop den på 30 minuter tror jag:D

"Vår puzzelidé" innebär att vi hade sammanfattat de 12 punkter vi hade att gå efter som innehåll på 8 olika puzzelbitar som vi sedan presenterade genom att prata, spela rollspel och/eller visa bildspel... När vi i slutet lade hela det stora puzzlet så bildades Nya Zeelands karta i mitten av puzzlet och så sammanfattade vi lite kort vår upplevelse av NZ... Jag är sjukt nöjd med den presentationen och idén som vi hade! Och jag hoppas och tror på ett bra betyg för den;)

Idag hade vi två grupppresentationer av andra grupper i klassen, en var Sarah, Frida & Sophie... Deras film var så galet rolig så jag har fått lov att kopiera den för att ta med hem och kunna visa för andra hihi:D De hade också en del lekar som vi andra i klassen fick delta i, och jag vann leken där man skulle ha en penna fastknuten i ett snöre runt midjan och pricka en liten tomflaska! Thereses, Kims, Antons & Jonas flm var också galet rolig, speciellt den biten om svensk marknadsföring i Nelson... Det är klipp på Anton & Jonas som vandrar runt i vikingahjälmar, lakan och skägg och sjunger om sverige och bjuder på svenskt knäckebröd från the Swedish Bakery hihi... Alla kiwis måste ha trott att de var helt knäppa:P

Imorgon är det dags för sista gruppens slutpresentation, det kommer bli lite liknande "På spåret" och jag & Elin ska tävla mot Therese & Henny i olika lag... Resultat får komma senare;) Imorgon kväll ska vi hem till Kereama & Alena också och dricka öl och säga ordentligt hej då eftersom vi alla åker hem nästa vecka... En underbarare familj får man leta efter!! De har verkligen öppnat upp sitt hem för oss och delat med sig av sina erfarenheter när vi har vart där och tatuerat oss... Jag vet inte om jag någonsin har träffat människor som är mer varmhjärtade och öppna än dem! Det ska bli skoj att få träffa dem en sista gång, jag kommer verkligen sakna dem efter den här resan:)

Nu ska jag chilla lite och koncentrera mig på att smälta all mat jag satt i mig haha... Jag har ätit både bröd med tomat & mosarella, lax, lamm, ugnsgrillade rotsaker, risotto, pasta i grädd- & pestosås, chokladmousse med rom i, chokladsockerkaka och äppelpaj.... Så jag är inte förvånad att jag är så här mätt egentligen;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0