Sista dagen i Nya Zeeland!!

Igar hade vi avslutning med vara larare ute i vackra Abel Tasman nationalpark... Det var lite sorgligt, nu ar verkligen tiden har slut! Och aven om jag kommer hit (inte om, nar haha) igen sa ar det ju inte pa samma satt! Jag kommer inte fa traffa lararna igen eller de roliga manniskor vi har lart kanna har, inte ha csn att leva pa vilket gor att man maste tjana ihop precis ala pengar man behover innan avfard haha... Vi har verkligen fatt allt serverat pa silverfat har, vilken otrolig resa det har varit!!!
Eller jo jag kanske kommer stota pa manniskorna igen, men det kommer ju vara en annan tid och under andra omstandigheter... Om de minns oss alls haha;)

Igar i alla fall, for att aterga till amnet, sa fick vi aka ut med Wilsons vattentaxi fran Kaiteriteri beach ut till Meadowbank Homestead i Awaroa... Ett helt underbart hus som ar uppbyggt sa som det sag ut under sekelskiftet! Huset har en lang historia som bland annat inneholl otrohet, nio barn och mord... Det var spannande att fa lyssna pa! Dar hade vi ocksa picknick ute i solen och sen vandrade vi i ca en timme tillbaka ut mot baten, vi fick ta en omvag eftersom hogvattnet borjade forsa in;)

Vi tog baten tillbaka till Kaiteriteri dar vi hade en avslutningsceremoni med vara larare vi har haft under den har resan.. De hade en gava till oss, ett varsit greenstonehalsband!! Tydligen ger de det till varje arskull som kommer hit, sa vara har fatt symbolen the dragons tooth inristat, en trekant. Detta ar for att om vi eller vara barn kommer hit ngn gang, sa kommer maorierna kanna igen symbolen och valkomna oss/vara barn.. Sa himla fint gjort av dem!!! Jag blev lite tarogd, kommer verkligen minnas den har tiden med tacksamhet och gladje... Och jag vill definitivt komma tillbaka hit igen!!!
Innan vi fick halsbanden sa valsignade vi dem ocksa, Mike och Lil (rektorn) och jag valsignade mitt tillsammans, och sa gjorde vi sa for varenda ett av halsbanden.. Och sa avslutade vi med att gora hungi med alla larare och klasskompisar och sa en karakia, en maorisk bon for att vi alla skulle fa en saker hemfard.
Sa nu ar verkligen denna resan slut!

Idag ska vi stada lagenheten och packa ner det sista, kanske ta en fika pa DeVille dar Alma fran forra arets kull med kulturturismstudenter numer jobbar och sen bara chilla.. Jag ska prata lite med Anders ikvall ocksa innan det ar dags att flyga imorgon... Bitterljuvt ar ratta ordet for hur jag kanner just nu!
Jag sorjer lite for att aka harifran men ar samtidigt sa sjukt peppad for att fa traffa Anders igen, efter 3,5 manad!!!!!!!!!! ;)

     

     


Kommentarer
Postat av: ulrika ringh

Hej Angelica!

Vilken ljuvlig tid och spännande saker ni varit med om!

Förstår precis hur du menar med att man är delad i känslorna nu när det är slut!

Men vi är många som längtar efter er nu! och jag vill passa på att önska er alla en lugn och fin resa hem till Sverige och till våren!

Hör av dig när du "landat" och vilat ut...om tisdagen 26 april, behöver en tid/klockslag till studenterna.



Kram i massor

Ulrika

2011-04-13 @ 11:34:05
Postat av: Angelica

Tänkte tipsa om en tävling, ber om ursäkt om du inte vill ha "reklam":

Var gärna med i "Dagens blogg" hos mig, vinnaren lottas ikväll efter jag kommit hem från jobbet. DIREKTLÄNK: http://angelica.blogg.se/2011/april/torsdagens-vinnare-ny-omgang.html#trackback

2011-04-15 @ 12:23:49
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0