Bröllopsmys och en söndagstur i det blå=)

I fredags var det dags för redovisning och inlämning av våra projekt för kursen Entreprenörskap... Grymt skönt, vilken lättnad! Vi satt till sent på kvällen i tisdags och jobbade, ända fram till insparken för ettorna började i onsdags, och efter att vi hade varit på Eventdagarna i Gbg hela dagen i torsdags... Men nu är det klart!! Jag känner mig supernöjd med vårt projekt så om vi inte får bra betyg så blir jag minst sagt besviken... Vi får se om ca 2 veckor;)
(Jag vill inte säga för mycket om det ifall vi någon gång ska starta upp det;D)
Jag passade även på att förtidsrösta på Stadshuset, och sedan klippa till frisyren på salong Chop me, av Underbart duktiga Patricia!

Igår var vi på Anders kusins bröllop i Lerum utanför Gbg, vilket var väldans vackert!
Jag blev bara så förvånad över att det var såpass jobbigt att sitta i kyrkan, det var inget jag ens hade funderat över innan... Men det gick bra, kyrkan liknade inte alls den i Heby och det var ett väldigt vackert bröllop som deras son Figge förgyllde genom att busa runt inne i kyrkan:D
Efter bröllopet var vi på en jättefin herrgård, det vankades trerättermiddag och en maffig bröllopstårta!!
Till förrätt var det Havskräftsoppa med räkor, fänkål och parmesankrutong, supergott!!!!! Jag trodde inte jag skulle gilla den men den var sjukt god:P
Till varmrätt vankades det Kalvytterfilé med svampkrokett, citronsky och sparris, lika gott det också!! "Svampkrokett" visade sig vara en stor potatisliknande bulle av typ potatismos med svamp i, som hade ströbröd och en krispig yta runt... Smaskigt!
Efterrätten var Citronpaj med italiensk maräng och kanderade nötter, god och syrlig! Till varje middagsrätt var det dessutom olika viner, det godaste var vitvinet till soppan som hette Klur från Alsace i Frankrike, riktigt sött och gott!
Bröllopstårtan bestod av tre olika sorters choklad på browniebotten, smaksatt med espresso och apelsin... Ja, ni kanske förstår att vi var rätt mätta efter detta???
Plus att det var baileys till tårtan, som pricken över i:D

Mellan rätterna var det tal från olika människor, allsång och dessutom två superroliga lekar för bröllopsparet!
Den första leken gick ut på att de skulle ta reda på vem av dem som ska bestämma i förhållandet, speciellt eftersom båda är ensambarn och är vana att få uppmärksamet och att få bestämma;)
Så det ställdes fram två påsar med marshmallows, och sen fick de turas om att stoppa in en i taget och sedan högt säga "Jag bestämmer!"
Den som fick in mest marshmallows och fortfarande kunde säga det hyfsat tydligt vann, skitkul var det!!!
Andra leken skule visa för oss gäster hur deras bröllopsnatt skulle gestalta sig, utan att brudparet visste om det då.
Så det lades en djup mattallrik upp och ner på golvet, som brudparet sen skulle vända rätt utan att använda händer och fötter!
Sjukt skoj när de skulle försöka få den rätt, när man kopplar alla kommentarer de klämde ur sig till bröllopsnattsaktiviteter så var det ännu roligare haha;D

Idag har vi haft en ganska lugn och skön dag, vi var uppe och flög mellan ca 13-14 och Anders passade på att öva "touch and go" i sidvind, studs även kallat;)
Vi var helt enkelt uppe och flög, och landade för att direkt lyfta från banan igen ett par gånger... Riktigt skoj! Speciellt eftersom det var sidvind och lite luftgropar, det hoppade till lite då och då:P
Jag skulle egentligen åkt hem nu ikväll men jag fick lite separationsångest så jag förlänger helgen till imorgon bitti istället haha.... Jag åker hem när Anders åker till jobbet imorrn bitti, och sen börjar höstens sista kurs (!), Destinationsutveckling!  Det är en lång kurs med mycket eget arbete och en hemtenta efteråt, det blir nog riktigt skoj=))

Jag lägger upp bilder när jag är hemma igen=)

Kommentarer
Postat av: lovisa

läcker header!

2010-09-21 @ 08:43:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: men tack så mkt! :)

2010-09-21 @ 17:17:42
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0