Vin och tantsnusk!

Det var väldigt skoj på grillkvällen igår, vi var få men hade jättetrevligt!
Vi som grillade var jag, Sophie, Robin, Anton och Linda från kulturtvåan (eller ja, hon gick ut redan i våras men räknas ändå till kulturtvåan fortfarande:D), så vi grillade lite korv på en engångsgrill och jag, Sophie och Linda satt och drack lite. Killarna körde tyvärr så de fick vackert hålla sig till cola och vatten!=)

Efter en stund när vi hade grillat så var det som att någon drog en svart gardin över himlen och det blev helt stilla, sen brakade det loss med spöregn! Skönt då att vi satt precis utanför skolan, så vi kilade in och överlämnade till regnet att släcka grillen=)
Efterhand som Linda och Anton troppade av så fick vi istället ett nytillskott i form av Dag som kikade förbi en sväng för att umgås. Så Robin körde oss allihop hem till Sophie för att hämta bag-in-boxen och sen blev det kortspel och vin!
Sophie hittade en riktig sån här tantsnusk bok också i skolan, ni vet en sån Harlequin pocket.. Och lite småfulla och fnissiga som vi var bestämdes det att den som förlorade spelet fick läsa ett stycke ur den, och jag har inte skrattat så mycket på länge!!!! Det var helt galet, speciellt när Dag började läsa fel vilket gjorde om handlingen lite till att mannen runkade näsan medans hon färgade håret, för att sedan börja slänga... ja.. roliga grejer om sig haha :D
Fler såna kvällar ska det vara, det gjorde gott för själen!

Idag är det dags för mig att ha eget ansvar för Torsdag i Trägårn, vilket jag har haft en nervös känsla i magen för hela morgonen nu.. Fast inte enbart nervös, för det ska verkligen bli  jättteroligt att få ha det ansvaret! Visa vad jag duger till;D
Så nu ska jag strax iväg och handla fika till Kickback som spelar ikväll, sen kl 15 ska jag träffa teknikern Mattias på plats i stadsträdgården och leka roddare. Sen är det dags att sadla om till fikatant och duka upp gott till killarna i bandet efter soundchecken, innan jag ska vara konferencier och presentera dem från scen... Hihi, fjärilar i magen!!!!! :P




Nej nu måste jag göra något vettigt så jag inte blir för nervös;)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0