Thota = Jetplan på isländska;D

Igår red vi islandshästar, jag, Anders, hans mamma och hennes sambo. Och det var helt galet roligt!!
Jag red på ett underbart sto vid namn Thota som betyder Jetplan på isländska, och jag vet inte om hon fullt levde upp till namnet men pigg var hon! :D
Stallet (utanför Trollhättan, jag kommer inte riktigt ihåg namnet) låg på en av de vackraste platserna jag har varit på tror jag, det var som att vi inte befann oss i Sverige längre! Det var kuperat landskap med liksom böljande åkrar, och grusvägen vi körde på gick liksom slingrade sig ner i en djup sänka och sen upp igen. Och runt åkrarna och ängarna var det skog, och hagar med islandshästar i... Väldigt vackert! Jag tog ett par foton som inte på minsta vis visar hur det verkligen såg ut, men jag lägger upp dem senare=)

Vi fick börja med att rida lite i paddocken för att "känna in oss" lite. Anders mamma med sambo har ju ridit där förrut så de kände redan hästarna, men inte jag och Anders.
När vi ridit ett par varv runt paddocken och bytt varv och ridit slalom så fick vi testa att tölta. Det var skitroligt! Mycket mjukare än att trava, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det!
Så efter en liten stund i paddocken var det dags att rida ut i skogen. Det var varmt och fullt av blinningar överallt så vi red hyfsat fort för att slippa bli bitna, vilket var görskoj;D Jag fick mig ett par galoppturer också då Thota inte orkade tölta i uppförsbackarna ibland utan tog lite mer fart hihi=)
Anders häst var lite dålig i magen bara, hon fes rätt bra haha, plus att hon gärna ville köra om Thota och "ledarhästen".. men sjukt roligt var det!!

Idag har jag lite träningsvärk i knäna och ljumskarna, men bara så att det känns skönt... Jag rider gärna ut med islandshästar igen, helt underbart!!!!
Nu är det dags att jobba igen, ikväll blir det grillning med klasskompisar och lite annat folk=)

Kommentarer
Postat av: Terrorese

AVUNDSJUK SOM FAAAAAAAAAAN!

2010-07-21 @ 13:34:12
URL: http://theinsidestory.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men therese då hihi, vi kan ut o rida islandshäst när du kommer hem hit igen! PUSS!!!

2010-07-21 @ 17:21:02
URL: http://piscesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0