Long time no see! (Bara för dig terror!)

Nu var det grymt länge sen jag var här inne och skrev, det har vart fullt upp och ingen riktig tid att bara sätta mig ner och fokusera=)
Idag är jag dock hemma från kontoret, helt snorförkyld! Så nu (efter påstötningar av älskade TERROR) sätter jag mig ner och skriver ett lååååååååååångt inlägg om allt jag haft för mig sen sist=)

Vi kan ju börja med makeovern jag skrev om sist, den tog plats den 18/6 på  Salong Chopme, jag lägger in en länk ifall ni blir sugna själva;)
Jag kom dit jättetrött eftersom jag jobbat med Torsdag i Trägårn kvällen innan, tror arbetsdagen hamnade på 14 timmar eller något sånt=)
En av tjejerna på chopme (ägaren), Patricia, skulle klippa mig. Sagt och gjort, jag satte mig i frisörstolen och hon började med att ta av i princip ALLT hår i nacken, chop chop!
Eftersom jag hade en äckligt lång utväxt också så dröjde det inte länge innan jag såg ut som en cancerpatient och hade nära till tårarna. Det var det hemskaste jag vart med om!


Ja, ni kanske förstår själva?


Jag lugnade ner mig när hon lade i färg och kände väl lite som så att det inte var så mycket jag kunde göra åt saken, håret var ju liksom redan avklippt.
Jag hade nog föreställt mig i huvudet hur de skulle göra mig blond och med en lite längre frisyr, typ så.
Men icke sa nicke! Patricia hade heelt andra planer för mig=)

För att inte trötta ut er med detaljer så lägger jag ut lite bilder på det färdiga resultatet, jag är supernöjd och gillar det som fan! Skönt att de tog beslutet åt mig känner jag, det är ingen frisyr jag hade vågat bestämma själv!


Sådär ja! Vad tycks?=)

Anders tyckte det var skitsnyggt och det var en himla tur haha;)



Sen var det dags för hemfärd mot Vittinge på lördagen, med en omväg via Bengtsfors för att köpa med lite fabriksgodis hem=)
Det var härligt att vara hemma och hälsa på och träffa familjen igen.. Jag är bara så ovan med så mycket tjo och tjim och att ha människor runt mig hela tiden, så jag blev helt slut haha... Men det var det värt!
Vi hann med både en shoppingrunda i Uppsala, en dagstur på Åland och grillning med släkten, och att bara vara hemma och umgås såklart=)

Midsommarafton spenderades hos Jonas och Simon med Anders, Mia, Elin, (Jonas och Simon såklart) och tre av Jonas kompisar från Mariestad vid namn Niklas, Patrik och Onte.
Det var himla mysigt! Vi åt MASSOR, det var så vi knappt blev fulla för vi åt så mycket haha! Det var mat i massor och sen en mastig jordgubbstårta med chokladkross på det! Sen blev det såklart chips också;) Namnam!


Anders som tuppen i hönsgårn!


På midsommardagen så for jag, Anders och Elin till Läckö slott där det var medeltidsmarknad, det var skoj! Det är gratis inträde in i slottet för alla under 26 år också, så vi passade på att strosa runt i alla stora salar och kolla på hur det såg ut medans slottet "levde" och var bebott, och på en massa roliga glasutställningar.

Men jag tror fan att det spökar där! Elin var före oss upp i en trappa och slog i foten i näst översta trappsteget, vilket jag och Anders skrattade åt och frågade om hon inte såg trappstegen. Sen klev vi upp jämsides i trappan och pang!, så slog vi i samma trappsteg som Elin, samtidigt... Rätt åt oss! :D

Jag och Elin fastnade för samma ring på den lilla medeltida marknaden också som vi sedan köpte, jättevackra!


Den är i silver och med grön bärnsten=)


Den här veckan är den första som min handledare har semester och jag är lite av min egen chef. Rätt skönt faktiskt, förhoppningsvis kommer jag nu ha tid att komma ikapp på examensarbetet som jag knappt hunnit påbörja=)
I tisdags hade jag konsert med Mia på Stola herrgård, det var den första konserten av flera under samlingsnamnet Musik på Slott & Herresäten.
Det var Mikael Samuelsson och Mats Bergström som framförde visor av Evert Taube, konserten hette "Taube i Ligurien".
Det var riktigt bra! Enda visan jag hört av Taube är nog Sjösala vals (antagligen fler som jag bara inte vet namnet på), men det här var rätt okända visor som jag gillade=)
Det var speciellt en som handlade om Siros trädgård, den var helt underbar!

Det var en intressant upplevelse i alla fall, Mia har hand om en till konsert på Stola den 9 augusti som jag ska jobba med henne på. Sen kommer jag ev jobba med henne under Rebecka Törnqvist, henne vill jag verkligen lyssna på=)

Så här ser Stola herrgård ut:

Och här är jag sittandes på trappan:


Igår blev en rätt intressant dag haha, Anders bil skulle in på Perma Shine-behandling över dagen så vi körde en varsin bil ner till Gbg och lämnade in Cadillacen, och körde sen runt i Gbg i saaben under dagen.
Vi började med att köpa frukost nr 2 på Lidl, sen satt vi i bilen på parkeringen och bröt bitar av nybakt ciabatta och drog i philadelphia och smaskade i oss. Riktigt mysigt var det!
Sen skulle vi till Ikea och kolla lite, Anders skulle köpa fler väggspeglar till garderoberna. Men när vi kom till parkeringen var vi jättetrötta båda två, (vi var inte i trollhättan förrän vid halv ett på natten innan eftersom jag jobbat ute på Stola. Plus att vi klev upp och åkte från Anders tjugo över sex på morgonen, usch=/), så vi parkerade längst bort på parkeringen, fällde bak sätena där fram och tog en tupplur. Vilka muppar vi är haha, folk tyckte nog vi var bra konstiga:D

När vi vaknade igen så var vi jättesega och orkade iaf inte gå in så då kollade vi på film på Anders mobil en stund innan vi till slut tog oss ur bilen och in på Ikea.
Och jäklar vad mycket folk det var! Jag blev helt matt bara av att se alla människor:S
Och när vi väl kom fram till kassan så var det ngt strul, de funkade bara ibland vid kortbetalning... Men för oss funkade det turligt nog:P

Vi var in på MediaMarkt också och testade 3D-tv, det var rätt coolt! Sen råkade jag få larmet att gå när jag kollade på en digital kamera och sen inte fick fast den på den där magnetpluppen igen haha... Ja sidubarra!
(Ja sidubarra är åländska för "ja se du bara", tydligen ngt jag brukade säga mkt när jag var liten haha)

Nånstans under dagen bröt min förkylning ut riktigt ordentligt också så idag är jag som tidigare nämnt hemma och snorar. Hade vart trevligt med ngt spel att sysselsätta mig med men det får gå ändå.. Så tråkigt att vara hemma ensam bara, Anders är och gör ett grävjobb i Dal.
Får se hur jag gör imorgon, jag har all info med examanesarbetet på kommundatorn så jag kanske går dit bara för att skicka hem det på mailen och sen sitter här hemma och snorar för mig sj... Det löser sig=)

Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Makeovern blev verkligen skitsnygg Angelica, asball frisyr. Du är bra tuff som lägger ditt hår helt i någon annans händer sådär, det skulle jag aldrig våga ;)

2010-07-05 @ 22:26:49
URL: http://barrythebastard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0