Drömmar

Har drömt så galet mycket inatt så jag nästan inte kände mig utvilad när jag vaknade nu för någon timme sen.
Och allt jag drömde var så verkligt! Jag kommer fortfarande ihåg vissa delar av drömmarna väldigt klart och
tydligt.

Är det någon som vet varför man vissa nätter drömmer så otroligt verklighetstrogna drömmar, medans det sedan kan gå flera veckor i sträck utan att man minns sina drömmar?

Jag vet att jag vaknade vid 7 imorse av att tårarna bara sprutade för jag hade drömt att Anders var död, och tårarna bara rann och rann. Haha, lite knäppt kanske, men det kändes jättehemskt då=)
Sen drömde jag att jag satt på en buss genom Lidköping tillsammans med en gammal killkompis, och en okänd tjej som satt mellan oss på sätet av någon anledning. Jag vet att vi pratade väldigt mycket i drömmen om våran vänskap när den var bra, och sen frågade jag varför vi inte var vänner längre, men utan att få något svar. Sen skulle jag kliva av bussen, och precis som i verkligheten på Västtrafiks bussar så var man tvungen att liksom "checka av" med busskortet, vilket jag försökte i drömmen. Eller jag koncentrerade mig så på att försöka få upp busskortet och blippa det att jag vaknade.. Knäppa drömmar=))
Att jag drömde en hel del helt knäppa saker inatt kan nog dels bero på att jag såg Alice i Underlandet igår, en helt underbar film!! Jag älskar den=))

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag till Anders i eftermiddag. Imorgon ska vi eventuellt iväg på en bilmässa, det ska bli skoj!

Ha en bra helg=))



Kommentarer
Postat av: Terrorese

Ofta bearbetar man bara det som hänt under dagen dvs upprepar allt om igen när man vart stressad tex.



I de flesta fall ska man inte ta så mkt konkret på vad man drömt utan mer gå på känslan. Tex. känslan du hade i kroppen när du prata med din gamle vän, oro, nervositet, glädje?



Ofta är det samma känsla man upplevt under dagen och något "ouppklarat" kopplat till den känslan.



Love you puss!

2010-07-05 @ 14:07:51
URL: http://theinsidestory.blogg.se/
Postat av: Angelica

nej jag vet, bara funderar på varför det kan gå veckor utan att det känns som att man drömt alls, sen kan man helt plötsligt överösas av jätteverkliga drömmar. kan nog mkt bero på värmen och förkylningen jag haft också:D:D



puss på dig terror!!! <3<3

2010-07-06 @ 09:41:44
URL: http://piscesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0