Blue Eyed Blondes

Nu har jag precis kommit hem från dagens Torsdag i Trägårn´, det var en countryduo från Göteborg vid namn Blue Eyed Blondes som spelade. De var skitbra och deras låtar fastnade verkligen i huvudet, speciellt en vid namn Maneater som finns på deras Myspace om ni följer länken i bandnamnet=)
De spelade inte sån där tråkig dansbandscountry, utan det var grymt skön musik som man började digga utan att ens tänka på det, bara för att den är så BRA!!!! Haha;D

Det har hällregnat här precis hela dagen idag, så 18.50 när det fortfarande bara hade dykt upp 4 personer så gjorde vi oss nästan redo att ställa in spelningen, ingen  idé att låta instrument och teknik stå och bli fuktiga i onödan liksom...
Men vips så började det komma folk promenerandes från alla olika håll och kanter i stadsträdgården, det var som om alla kom på ett osynligt kommando:D
Så till slut var vi runt 50 tappra själar som satt under paraplyer och sopsäckar och hade det otroligt mysigt faktiskt!
Vi klappade och tjoade extra, för Lina och Kristoffer som de heter i Blue Eyed Blondes, förtjänade det verkligen, så otroligt synd att det inte var fint väder så det kom fler människor!
De har precis blivit signade också, så de hade med sig en EP som de sålde efter spelningen med 4 låtar på, varav en är Maneater... Tyvärr hade jag inte med mig de 50 riksdaler som den kostade, men Susanne köpte den så jag får väl lyssna på hennes, eller på Myspace:P
De var himla trevliga Lina och Kristoffer, väldigt jordnära och härliga människor att prata med... Jag hoppas de kommer tillbaka fler gånger!

Nu sitter jag och Linda här i soffan, min lillasyster som är på besök=)))))
Eftersom min lillebror (som förövrigt fyller 18 idag, HURRA!) Simon meckar rallybilar hela sommaren över hela landet och är på Kinnekulle i helgen så fick Linda åka med i bilen så hon kunde hälsa på mig, mysigt! Jag plockade upp henne strax innan spelningen drog igång, så hon har varit med och jobbat i parken ikväll=)
Imorgon är jag helledigså då ska vi eventuellt gå en sväng på stan och kika lite... Är det fint imorgon eller lördag så ska vi eventuellt ut till Läckö Slott också så hon får gå en rundvandring i slottet, det är gratis för alla under 26 år:D:D

Nu ska vi dricka te och värma oss lite, jag är helt dyngsur efter att först ha jobbat ute i regnet och sen cyklat hem efter att jag kört ner kommunbilen i garaget...

Jag slänger upp bilder på hur skyltfönstret i Biblioteket blev idag också! Riktigt nöjd med resultatet:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0