Årets sista Torsdag i Trägårn´ med Rongedal!

Idag var det dags för årets sista föreställning i konsertserien Torsdag i Trägårn´.
Det var Rongedal som kom och spelade, grymt bra var dom!!! Väldigt trevliga att prata med också, såna människor som det känns som att man känner efter att bara ha hälsat på i princip. =))
Det var osäkert först om det skulle komma någon publik alls, 18.30 så spöregnade och åskade det fortfarande som bara den...
Men rätt som det var så stängdes kranen av och poff! så var parken full av människor! Jag tror vi uppskattade publiksiffran till runt 2000 människor i alla fall:D

Rongedal bjöd på en hejdundrande show med egna låtar ("Just a minute" bland annat, låten de hade i Melodifestivalen 2008) blandat med både "Himlen är oskyldigt blå" av Ted Gärdestad och " Life on March" av David Bowie... Inte att glömma deras sjukt bra versioner av "Personal Jesus", "Tainted love" och "Don´t stop me now"!
Jag fick bara en grym lust att dansa när de spelade haha=))))

De fick presenter istället för blommor eftersom de är ute på turné just nu, och eftersom  de var här i Lidköping så är det klart att de fick en varsin liten Rörstrandspryl! De fick ett varsit litet tvåpack av Philippa K:s espressomuggar, jättefina! Vi slog in dem i cellofanpapper, med fina gröna presentsnören hehe=)
Jag passade på att vara lite oprofessionell ikväll när jag jobbade också, och tog kort på dem tillsammans med oss som jobbade! Så några ska jag lägga upp här, och några kommer definitivt få vara med i min presentation av LiA:n den 6 september;)

Nu är det dags att sova känner jag, har haft en arbetsdag mellan 9.30-22.30 idag... Utan middag, som det brukar bli när vi har föreställning haha;D
Men när jag körde hem Susanne så passade vi på att svänga förbi McDriven på McDonalds, sen tog vi hem en varsin burgare till Susanne och åt framför tv:n..

Jo just det!! Jag träffade ett par tjejer ur tvåan idag, de har tagit examen idag allihopa.. Jättekul att träffa dem allihopa men jättesynd att de försvinner åt olika håll nu!
De har lovat att vi får ring o maila om vi har frågor om Nya Zeeland och så i alla fall, det känns bra=)))

Nu i helgen ska jag och Anders med någon/några av hans kompisar till Uddevalla och kolla på båtrace, det har jag aldrig gjort förrut så det ska bli nice. Han har vart där o rekat idag med en jobbarkompis, enda problemet verkar vara att det inte finns någon toalett där de har tänkt att vi ska sitta o kolla haha! Det kan bli intressant, doing it the natural style:P

Sängen kallar;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0