Första veterinärbesöket

Idag tog vi med Zed till veterinären eftersom han haltar, och det gick ganska bra! Men jäklar vad han är duktig på att stressa upp sig, han kan verkligen inte vara still!
De hittade ingenting i alla fall, precis som vi. Inget fel på benet, leder, inga synliga sår.. De tror att det antagligen är en kombination av mycket mer motion än han är van vid, övervikten och våra trappor till lägenheten.. Så nu blir det värktabletter (med röksmak!!!), fortsatt bantning och kortare promenader två veckor framåt.
Jag tycker så synd om honom bara, han vill ju så gärna ut och röra på sig!! Och jag med för den delen, i det underbara vädret vi hade idag... Men men, det kommer nog fler soliga höstdagar;)

Vi har redan fått ner honom ett kg i alla fall, nu ligger vikten på 22,15! Så en 2-3 kg skulle inte skada;)

Nu ska jag fortsätta baka mitt bröd, trekornsbröd med lin- & solrosfrön.. Mums filibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0