Tatueringstid hos Kereama bokad=)

Imorse äntligen så ringde Kereama (vår maorilärare Mikes kusin) upp och sa att vi gärna fick komma och titta lite på han alster och hur en maoritatuering kan tänkas  se ut...
Så jag, Anton, Robin, Sophie, Elin & Frida blev upphämtade av hans fru Alina och kördes hem till deras hus, där han gör både tatueringar såväl som trä- & benskulpturer. Han verkar hur duktig som helst!!
Så jag och Anton bokade in oss för den 25 mars att komma dit, då ska jag berätta min historia så gör han en unik maoritatuering som berättar den historien... Det ska bli häftigt! Mycket billigare än i Sverige är det också, 80 dollar per timme! Det motsvarar just nu strax under 400 kr/timmen, eftersom dollarn ligger under 5 kr=))
Det var lite känslosamt att bara boka tatueringen eftersom jag planerar att Simon ska finnas med i den... Vilka fler bitar jag vill plocka ut har jag inte helt bestämt än, jag funderar även på att ha med texten Kia Kaha som betyder viljestyrka, att "be strong at heart"... Men jag vet även att det är fler i klassen som fastnat för just den texten så jag vet inte! Helst vill jag ha en helt unik sammansättnign av min tatuering;)

Debatten  skolan idag var också grymt rolig att följa=) Jag och Sophie "vann" över Marie och Lisa med våra argument om att Nya Zeeland inte kan anses vara en ekoturismdestination eftersom de har valsafari och simtur med delfiner som turistprodukter. Några av våra argument var att enligt 3D-röntgen av valhjärnor så påverkas valarna av båtarnas oljud så till den grad att de dels får svårare att kommunicera med varandra, jaga och para sig.. Sen kan också vissa strandningar och förändringar i valhjärnor vara på grund av för dem onaturligt höga ljud i havet. Marie och Lisa hade väldigt bra motargument men när klassen fick rösta så röstade de flesta på oss! Bra debatterat med andra ord;)

Annars har dagen varit lugn, jag har suttit med gruppen och diskuterat igenom om vår presentation lite och tagit en promenad med Katt. Just nu är jag ensam hemma i lägenheten vilket är lite skönt, men lite ensamt också eftersom jag redn har hemlängtan idag haha... Längtar hem till Anders som tusan idag!!!!
Så nu ska jag nog jobba lite mer med mina ansvarsområden av punkter, sen ska jag dricka en kopp the och ta det lugnt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0