We don´t celebrate sundays any more!

Det har vart en jäkligt skoj helg, impulsiv och härlig på många sätt! I fredags kväll skulle vi ta det lugnt men sen blev det tjejkväll istället hemma hos Sophie & co.. Vi var 8 tjejer som fixade oss skitsnyggt och sen gick ut och dansade järnet.. Asroligt! Först var vi ut på Little Rocks och dansade, vi fick alla kiwis att rada upp bakom oss och dansa till We no speka americano och waka waka:D

Jag träffade även en en görtrevlig kille som (till skillnad mot de flesta jag träffat) faktiskt var jätterolig och trevlig även efter att jag berättade att jag har en underbar sambo, så nu har jag en ny kiwivän, Nick! Kul att få träffa nya zeeländska människor som man kan öva upp engelskan på, och få till lite mer varadgsengelska istället för den strikta som vi lär oss i skolan där hemma. Vi var och kollade på när hans lag spelade cricket i lördags, men det kan nog ha vart den sämsta sport jag nånsin har sett hahahahahha! Eller så var det för att vi inte kunde reglerna, vi satt och hittade på egna konversationer som passade alla spelare och typ asgarvade så vi säkerligen störde alla runtom...

I lördags var vi på Farmers Market också, så nu är de allra första presenterna inhandlade! Plus ett vackert halsband med ett hänge i form av en fiskekrok i silver och rött.. Hänget står för närhet till havet, styrka och att färdas säkert över havet, och jag älskar det! Jättefint är det=)
Sen handlade vi hem chips i lördags och hade filmkväll hemma hos Sophie & co (igen, de har störst lägenhet haha), och sophie lekte nagelexpert och fixade våra naglar jättefint! Jag skypade ett ganska bra tag med mamma också, det kändes bra♥

Idag var det tråkigt väder när vi vaknade så vi bestämde oss för att besöka det lilla zoo som finns precis i närheten av Tahuna stranden.. Jag pratade i telefon med Anders en bra stund också, usch vad jag saknar honom!!! Vill bara ha min underbara karl nära och få gosa med honom♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Efter zoot tog vi en fika och sen åkte vi hem och hade (surprise surprise!) filmkväll hemma hos (surprise surprise!) Sophie & co haha:D Vi kollade på Pirates of the Caribbean trean, den var sjukt bra! Jag har inte sett den förrut så det var extra roligt=)) Grät lite på slutet bara när det blev lite sorgligt... Jag är lite mer känslig när jag är saknig.

Nu ska vi sussa här i lägenheten och hoppas att det är sol och mindre blåsigt imorrn så vi kan ta oss till stranden och få lite färg! jag orkar verkligen inte lägga upp några bilder just nu så det får bli ngn annan dag snart=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0