Tahunanui beach

Idag har vi vart på stranden ett par timmar för att sola och bada i det skönaste vattnet jag nånsin badat i :D
Vi var till och med så duktiga så vi slängde på oss löparskorna och gick till strandne, 4 km utanför stan ligger den! Det var perfekt att bara slänga av sig kläderna och hoppa i för ett svalkande dopp när vi kom fram=))
Jag fick inviga min nya bikini också, som jag har letat över hela stan för att hitta den! De flesta bikinis här ligegr på runt 99 dollar vilket motsvarar 500-600 soänn, inte okej:S Men nu hittade jag en superfin för 40 så då slog jag till=))

Det är så skönt här med kiwitiden som de kallar det, att allt flyter på och är lugnt och skönt. Det är inte så viktigt om du är en 5-15 minuter sen eftersom alla går efter kiwitiden! Allt är lite mer spontant och inte lika välplanerat som vi svenskar annars gärna vill ha det vilket också är superskönt. Vi bestämde oss för att grilla idag också eftersom det är sol och sommar (och januari!!!) och vi har det så jävla bra här... Jag har en halv flaska vin som passar perfekt till grillat hihi=)
Igår skulle vi gått ut men jag, Katt och Elin hamnade uppe hos Robin och Sofi istället och spelade yatzy och gissa vem istället, dte var också jättemysigt! Nu ska jag fixa mig lite tror jag bestämt=)

   

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Gud vad det låter härligt!

men jag håller med dig, inte ok för bikini där inte =)hoppas du får en superbra tid där nere, men akta dig för alla konstiga djur. Jag låg occh tittade på någon dokumentär häromkvällen där i från och det var massor med farliga saker.. :S typ krokodiler och spindlar..



kramar till dig! / I

2011-01-15 @ 08:50:33
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du verkar ju ha det fantastiskt bra och det låter sjukt intressant och annorlunda O: Jag är såå avis på dig som är i varma somriga nya zeeland :) Här hemma i Sverige så är allt svinkallt och snöigt. Hoppas du fortsätter ha det lika fantastiskt, kram // Din kusin :D

2011-01-15 @ 22:11:32
Postat av: lovisa

sv: men hej! :) jo jag har det bara fint :) hur äre själv?:)

haha jo, många tyckte jag passad i det, men nja jag är för feg alltså:P

2011-01-16 @ 10:47:30
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Isabelle

haha, jo det var från Australien, men jag tänkte att de kanske rymmer till nya zeeland ;) vi har massor med snö, men idag regnar det så snart kanske våren kan komma hit, det skulle ju vara mysigt =D



ha det superbra! kramar

2011-01-16 @ 13:03:30
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: ajdå! men trivs du i plugget dÅ?:)

2011-01-17 @ 08:32:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0