Söndag kväll innan första skoldagen=))

Idag har vi verkligen passat på och njutit allt vi kan av ledigheten innan skolan börjar imorgon.. Det känns som att dagen har varit superlång bara för att vi har hunnit med så mycket!

Vi har vart på Countdown och spanat in en massa rolig mat, shoppat skor på Warehouse, hittat till Queensgarden där vi låg och solade och läste ett tag, vart på spännande promenad som bland annat gick genom en kohage och över en vattenväg (ska ta kort nästa gång vi går där!), lagat supergod söndagsmiddag och möblerat om lägenheten! Just det, vi tvättade imorse också, bild finns längre ner:D Och första glassen för i år åt vi i Queensgarden! Jag åt en strut med cookiedough-glass:D

Maten var det godaste jag nånsin har ätit, jag lovar! Kan bero på att jag verkligen var superhungrig också haha... Vi lagade majskolvar i ugnen som vi åt med vitlökssmör och salt. Sen hade jag lite fetaost, avokado och paprika till också=)) MUMS!

Annars flyter allt på, det är en helt annan syn på tid här och jag älskar det! Jag kan verkligen förstå att nya zeeländare är mindre stressade och har mindre stressproblem än svenskar... Det är lite "hakuna matata" som gäller här, och när det finns så vacker natur att ta sig ut i bara runt hörnet så kan man verkligen tagga ner och stressa av;) Jag älskar Nya Zeeland! Vi har till och med ett citronträd utanför lägenheten:D Det enda som skulle kunna göra den härplatsen vackrare och bättre är om Anders skulle vara här... För det svider lite i hjärtat när jag ser alla par som är ute och strosar, inte minst de par vi har inom klassen! Men men... Skype, msn och telefon får duga så länge=)

     


Här är vi när vi skulle ut på powerwalk promenad idag för att få lite motion hihi;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ursäkta med det sena svaret, varit nåt strul med kommentarer på min blogg. Vad tyckte du om ansiktsmasken nu? Verkade den bra? Bra de har den i tub nu lite billigare och enklare ha hemma än massa påsar.

2011-01-09 @ 15:32:43
URL: http://leaahsbox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0