Måndag kväll

Första skoldagen är avklarad, det känns riktigt bra! Vi fick presentera oss för Elisabeth och Robert (vår chaufför under vistelsen här) och så har vi blivit runtvisade på skolområdet, fått en hel del information och även fått en guidad tur med buss! Både Elisabeth och Robert verkar vara grymt sköna människor=))
Imorrn ska vi till en maoriby där vi ska bli formellt välkomnade till Nya Zeeland och Nelson på maorivis. Men innan vi får åka dit så ska vi bli förbereddda i skolsalen eftersom det tydligen är en hel del regler som gäller under ceremonin! Spännade och lite nervöst haha. Men mest spännande på ett sjukt roligt sätt!!!
Vi ska även sova kvar där imorgon så efter skolan var det bara pallra sig iväg och köpa en sovsäck, inte det roligaste att lägga pengar på! Men nödvändigt. Jag tror inte jag kommer ta hem den till Sverige dock, den både väger för mycket och tar för mycket plats :D

Annars har vi inte hunnit med så mycketmer idag, förrutom att lyckas med bedriften att laga amerikanska pannkakor utan vare sig decilitermått, bunke eller visp! Haha=))

Nu ska jag sova, hade hoppats hinna prata med älsklingen men han sover nog fortfarande.. Jag får pröva imorrn bitti för mig=))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0