Andra dagen i Nelson, varmt och skööööönt

Andra dagen i Nelson, Nya Zeeland idag och jag börjar sakta förstå att jag faktiskt är här, och njuter i fulla drag!
Idag har det vart grått och lite regnigt, men trots det så är det ändå så varmt ute så jag svettas av att ha skinnjackan på mig över linnet... Underbart!!!

Vi har vart runt i Nelson idag och kikat, bland annat vart på ett warehouse där vi lyckades köpa en slags osthyvel som är skitful haha... Men de har inte svenska osthyvlar här och de har inte ens ett ord för osthyvel vad jag har förstått :S

Nu ska jag och Frida laga bakad potatis med lite stekta champinjoner, grönsaker, fetaröra och vitlökssmör! Sen blir det vin och film med Therese och Sophie eftersom vi är ganska jetlaggade fortfarande... Det gúngar när jag går och rätt vad det är kan jag bli lite yr, men det är tydligen vanligt vid jetlag! Vi ligger ju faktiskt 12 timmar plus här mot Sverige, så det är inte så konstigt att kroppen är ovan;)

Jag hoppas kunna skypa med mamma och Anders snart också, det svider lite i hjärtat av att veta att jag verkligen är så långt bort från Sverige man kan komma... Tur jag har Anders tisha att sova i i alla fall;)

Här kommer ett par bilder;

   


Kommentarer
Postat av: Erika + Fredrik

Skönt att höra att du kommit fram utan trassel =) Och det låter väldigt skönt, vi är lite avundsjuka här ^^ När du minst anar det så har tiden flugit förbi och du är hemma i sverige igen. Så det är bra att du njuter när du är där borta =D Ha det fortsatt underbart. Kramar

2011-01-06 @ 11:10:30
Postat av: Angelica

sv: Ja det är jätteskönt här, nu ska jag bara bli av med jetlagen så jag slipper gunga fram överallt! Kram på er båda!!

2011-01-06 @ 21:21:48
URL: http://piscesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0