Abel Tasman; Hiking and Waka Ama!

Imorgon är det dags för den längsta utflykten hittills, vi ska till Abel Tasman nationalpark och vandra och paddla Waka Ama, en maorisk kanot. Spännande!!!
Jag ska börja med att paddla kanot tillsammans med halva klassen. Jag tror vi ska paddla i en dubbelkanot, alltså två som stter ihop med varandra på längden med 12 platser i. Så sjukt spännande! Den komerse ut ungefär så här:


Det är 13 km vi ska paddla så man kommer nog vara skapligt trött i armarna efteråt! Idag har vi delat upp oss i grupper för vilka som ska vara ansvariga för vilka måltider också, så jag, Therese, Sophie och Frida är frukostansvariga.
När vi kommer fram imorgon ska vi slå upp tälten och laga middag sen blir det en ganska lugn eftermiddag/kväll tror jag. På torsdag vet jag bara att vi ska ut och både paddla och vandra kortare sträckor, och på fredag ska de som paddlade vandra och tvärtom, ca 3-4 timmars promenad genom natonalparken.

Ganska förståeligt så komemr jag inte direkt ha tillgång till internet när vi är i Abel Tasman så då får ni hålla tillgodo! Jag uppdaterar med kort och skvaller när jag kommer hit hem igen;)

Här är lite bilder från tjejkvällen i fredags och zoot i söndags så länge!

       

     

 

Höjdpunkten var definitivt surikaterna som vi fick se matas och pungråttan som vi fick klappa (sista bilderna)!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka härliga bilder det var, spännande med kanoterna och blondinen som jag inte sett tidigare. PUSS o KRAM

2011-02-01 @ 09:57:27
Postat av: ulrika ringh

Hej där snygging!

Jag undrade vem det var på bilden först så var det du!!! Jättesnygg i ljusare hår! WOW!!!

Åh, vad ni får uppleva mycket! Hälsa alla!



Kram/Ulrika

2011-02-01 @ 10:35:19
Postat av: Carro

Haha, vilka söta grisar! :D

2011-02-02 @ 15:22:32
URL: http://barrothebitch.blogg.se/
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-02-03 @ 11:26:51
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj så härligt det ser ut! här hade vi regn imorse, inte lika härligt kanske, iaf inte när det är 0 grader.



Ha det bra :) kramar

2011-02-03 @ 22:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0