NZ-prat & spontanfika=))

Idag hade jag en kortare men intensiv dag på Swania, det var skönt ändå med lite fart! Känns som att jag/vi fick en massa gjort=))
Jag slutade redan vid ett för att kunna åka till Lidköping och besöka skolan och prata om Nya Zeeland för ettorna. Det var jätteskoj!! Det var jag, Sophie & Jonas som fick äran att sammanställa ett litet bildspel och prata om vad de kan förvänta sig och bör tänka på inför resan... Och berätta om hur sjukt roligt de kommer få det så klart! Som tack fick vi en varsin Paradisask, jag som lovade mig själv att inte äta så mycket godis nu efter påsk... =)

Efter att vi vart där och sen pratat om allt möjligt med Maggan (vår rektor) och Ulrika så körde jag hem Sophie och satt och tjötade lite där om allt möjligt. Sen cruisade jag runt lite i stan och spanade in Framnäs där jag bodde och lite så, jag saknar Lidköping lite! Det är en väldigt mysig stad att bo i=))

Jag hade inte så bråttom hem eftersom Anders jobbar natt så jag fick för mig att jag skulle hälsa på Susanne, en av mina handledare från förra sommaren som jag fick otroligt bra kontakt med, sagt och gjort! Jag fick mig en kaffeskvätt och så åt vi lite paradispraliner, men sen lämnade jag hela asken för henne att ta med till mina "lånade" kollegor på kontoret med order om att hälsa massor från mig... Jag får allt ta mig dit för att hälsa på de någon dag i sommar :)

Det verkar bli en spännande sommar i Lidköping evenemangsmässigt också, massa bra artister som ska spela på deras gratis konsertkvällar!! Både under deras program Torsdag i Trägårn´ och under Kultur & Porslinsfestivalen... För att inte tala om Dina försäkringars 150-årsjubileum (eller ngt liknande) då September kommer och spelar!!!!!!! Då kommer jag lätt vara där och lyssna, i augusti ngn gång skulle jag tro att det är... Helt gratis!!!!!!=))

Nu ska jag deklarera och betala lite räkningar, imorrn jobbar jag kväll så det blir nice med lite sovmorgon... På fredag åker vi uppåt och hemhemåt vilket ska bli supermysigt! Jag saknar la familia♥♥

Nej nu ska jag göra något vettigt innan det är dags att sova;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0