2010 kort sammanfattning

2010 har vart ett väldigt omvälvande år för mig med en massa förändringar, både positiva och negativa. Jag lånade en sammanfattningslista av Piik som jag tyckte var intressant, so here it comes...

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Jag har åkt litet flygplan för första gången, eftersom karln min har flygcert. Kört fyrhjuling i snö ockå, och åkt traktor:D

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag minns inte om jag gav några förra nyår... Men tränade gjorde jag i början av året!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga riktigt nära vänner, men en hel drös med gamla vänner och bekanta har fått barn i år, och en del får inom en snar framtid=)

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min lillebror..

Vilka länder besökte du?
Inga.

Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer pengar! Kommer förhoppningsvis i höst när jag byter csn mot arbetssökande...:S

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
13 augusti

Vad var din största framgång 2010?
Ingen aning... Jo, att jag stod på en stor utomhusscen och presenterade ett lokalt band på praktiken i somras, inför en 2-300 människor=))

Största misstaget?
Att inte ha tätare kontakt och umgås mer med min familj, min lillebror i synnerhet...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte värre än vanligt.

Bästa köpet?
Min nya kamera, en röd Samsung es25.

Vad spenderade du mest pengar på?
Nya Zeelandsresan som jag snart åker på.. Flygbiljetter, visum etc etc.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag blev tillsammans med min älskling och sambo den 27 mars 2010♥

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Yiruma - River flows in you
Phil Collins - You´ll be in my heart
Yosh Groban - You raise me up
Eric Clapton - Tears in heaven

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Jag har gått hos psykolog för att reda ut en massa gammal skit vilket dels har varit fruktansvärt jobbigt men överlag väldigt positivt för mig. Jag har träffat Anders som jag älskar något så otroligt mycket, men också förlorat min lillebror, bara 18 år gammal... Men också planerat inför Nya Zeelandsresan som jag ska påbörja 2011 med, och umgåtts med en hel del fantastiska människor som jag lärt känna genom utbildningen... Ett känslomässigt bergochdalbaneår:)

Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer kontakt med min familj, släppt ut mer ilska.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre godis haha=)

Hur tillbringade du julen?
Med familj och släkt.

Favoritprogram på TV?
Grey´s anatomy, scrubs, family guy, simpsons, two and a half men, deadliest catch på discovery channel och mythbusters.

Bästa boken du läste i år?
Hmm.. Det har varit många! Bland annat "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann", "Rosario är död" och "Paradiset - reportage om turistindustrin".

Största musikaliska upptäckten?
Daniel Adams-Ray, Florence + The Machine och The Baseballs=)

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Presentkort på Onoff och 7 sorters kakor (receptbok).

Något du önskade dig men inte fick?
Jag vet inte, minns inte.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag hade ett gäng med kompisar över som var kvar och fikade och umgicks till 1-2 på natten... Riktigt mysigt och skojigt hade vi!

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Tja... min lillebror hade gärna fått leva, jag saknar honom något så fruktansvärt mycket:(

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Ihop plockad av allt möjligt? Jag vet inte=)

Vad fick dig att må bra?
Kärlek, familjen, vänner och skolan.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Alexander Skarsgårds karaktär i True Blood!

Vem saknade du?
Simon, min lillebror.

De bästa nya människorna du träffade?
Anders på solklar förstaplats! Sen mina handledare och lånade kollegor under praktiken=)



Ja det var en bit av mitt 2010... Ett omvälvande år som sagt. Men efter imorgon börjar 2011 och jag har absolut ingen aning om hur det kommer bli! Jag tar examen i höst och hoppas få ett jobb... Men det får jag ta då.

Imorgon ska jag och Anders fira in det nya året och på måndag far jag till Nya Zeeland, kommer hem till Sverige lagom till våren i april;)

Här kommer lite bilder från min jul också♥

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: men du det lät riktigt gott :O

jadu.. han skulle kanske ha jour på nyår men de var itne säkert men jag kände att jag inte kunde vänta på ett svar för isf kanske jag skulle sitta hemma ensam, så.. men de ja ska festa med är bl.a mitt ex, det ser kganska dumt ut egentligen men ja. har alltid haft roligast på fester med honom sen är det massa andra med ockås:)

2010-12-30 @ 17:00:10
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: emma

hej ska vi följa varandra via bloglovin ? :)

2010-12-30 @ 17:31:15
URL: http://eemmaaross.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: nej absolut:) men jag kan sj tänka mig att om matte festat åså med sitt ex, alltså ja jag skulle ju inte gilla det direkt men:P haha!

åh får jag komma och äta hos er imorrn? haha!

och tack så jättmkt:)

2010-12-30 @ 21:31:17
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Jonna Hedlund

sv: jomen precis, jaså jobbigt, själv sover jag väldigt stilla, men jag har en pojkvän som har en tendens att röra sig väldigt mycket och att sno täcket ^^ som tur är så har vi två täcken i min "vanliga" säng :D

2010-12-30 @ 21:47:39
URL: http://unknownmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0