Min födelsedag!

Idag är det min födelsedag, och vilken underbar dag jag har fått! Imorse fick jag först en present av Sarah och Frida som jag bor med, en stor påse med ett av mina favoritgodis, skittles... Sen kom hela träskfamiljen/Barbara Streisand familjen förbi och sjöng för mig på morgonkvisten, plus att jag fick ett presentkort på Glassons (min favoritbutik här!!!) av dem, Sarah, Frida & Sophie... Hihi=)

Skoldagen har också vart ganska otrolig, vi skuille egentligen ha vandrat i 3-4 timmar men eftersom vår lärare Todd hade skadat foten så bytte vi plats på idag och fredag, vilket istället blev ett besök till Ngarua Caves 7 mil härifrån.
Det är en torrgrotta med en massa stalaktiter och stalakmiter som sakta men säkert "växer" ihop, en-två cm per hundra år sisådär! Görhäftigt, vi fick lite höra lite historia om grottan och sådär... Och när vi kom enr till en del i grottan där det ibland är bröllop på grund av dne häftiga akustiken så stämde hela klassen upp i Ja må du leva till mig!!! Då blev jag nästan lite generad för jag blev så rörd haha. 

Efter skolan bestämde vi att vi skulle ut och fika hela klassen, egentligen på Cacao café som tyvärr stängde... Så vi drog vidare till ett supermysigt ställe som jag varit på en gång förut, 623 On The Rocks heter caféet=))
Det var skoj, det är första gången hela klassen drar ut (förrutom ett par som inte var med pga av diverse anledningar) så och fikar/äter tillsammans här på Nya Zeeland=) Therese den sötnosen bjöd mig på fika också eftersom det är min födelsedag, så inte ens det behövde jag betala;D
Och så fick jag ett jättefint pounamohalsband av Sofia och Ida!!! Ett äkta nya zeeländskt jade/greenstone halsband som enligt maorisk tradition innebär mana att få, en sorts respekt som man aldrig kan skaffa sig själv utan bara få given till sig av andra... Jag har verkligen velat ha ett greenstonehalsband (det innebär dålig mana att köpa ett till sig själv) men inte velat köpa ett till mig själv... Och nu fick jag ett! Av lappsystrarna, tusen tack ska ni ha!!!!!

Nu väntar jag bara in att mormor (kanske mamma) och förhoppningsvis älsklingen loggar in så jag får prata lite med dem... Då är min födelsedag komplett!

Här är lite bilder från grottorna:

     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0