Turism och Regional utveckling

Nya kursen (den sista för utbildningen i vår lilla skola!) drog igång igår, Turism och Regional utveckling heter den. Hittills verkar den vara grymt intressant, vi har fått se på turism ur lite andra synvinklar än man normalt gör och bildat grupper inför kommande projektet för kursen.. Jag, Frida, Sarah, Bille och Klas ska göra en utvecklingsplan för Kungälvs kommun (det är inte helt spikat men det lutar åt Kungälvs kommun!), det ska bli grymt skoj!
Vi har ganska mycket lektionsfria dagar med eget arbete, men vad vi har härt från förra tvåorna så kommer de dagarna att fyllas med massor att göra... Speciellt eftersom planeringen för Nya Zeeland ska trilla på plats; det är visum som ska sökas, boende ska bokas, inrikesflyg mellan Auckland och Nelson ska fixas, eventuella vacciner ska bokas in, hemtenta i kursen som ska in, praktikplats till nästa år ska fixas, lägenheter som sägs upp och ska flyttas ur... En ganska uppbokad höst med andra ord;)
Jag längtar jättemycket tills jag får flytta in hos Anders, det kommer vara underbart att få vakna upp med honom varje morgon utan att behöva tänka på att jag måste ta bussen hem igen! Wiiiiieee!!=))

Annars saknar jag min familj litegrann just nu, jag satt och skickade in kort på Simon för framkallning igår och fick lite saknad i kroppen... Samtidigt kommer det bli jobbigt att träffa dem eftersom det blir så tydligt att Simon fattas...
Vi har pratat om att de ska försöka komma ner hit och hälsa på i höst eftersom jag har en tight budget nu, jag hoppas verkligen att det blir ganska snart!! Skulle vara jättemysigt♥

Nu ska jag strax laga lite mat, jag hade precis råd med ett paket smör, en banan, ett paket nudlar och lite lösviktsgodis för 7 kr så det blir en god middag hahahahahaha... Skämt åsido, vi får pengar på fredag så det går ingen nöd på mig;)
Ikväll ska här tvättas, kombon är på seminarium i Skövde men en annan klasskompis kommer hit och lånar lite tvätt tid tillsammans med mig.. Trevligt med sällskap=)
Just nu är jag ensam, det är rätt skönt med såna stunder när man hela tiden bor så tätt tillsammans med en klasskompis, det uppskattas mer med ensamhet då! Inte för att jag klagar på något vis, igår när vi städade lägenheten gick det bra mycket snabbare än det brukar göra haha;D

Nej nu blir det matlagning innan tvätt tiden kör igång=)
Lite bilder från helgen:

Elin, Katt, Frida och Lisa på lite födelsedagsfika för Elin innan vi skulle in på Eventdagarna

Jag på fiket, med Lisa i full rulle bakom=)

Helt klart dagens höjdpunkt på Eventdagarna; en gigantisk chokladfontän där man fick doppa marshmallows och snaska!!!!!
Vi fick inte kasta ris på brudparet i lördags, istället fick alla en sån här liten söt flaska med såpbubblor i:D

Jag och Anders under flygturen i söndags! Jag bjuder på att jag ser ut som ett troll haha=)
Sverige som lapptäcke, bra mycket vackrare än nerifrån marken!

Kommentarer
Postat av: Erika (Fredriks)

Det finns söta troll också ;)

2010-09-21 @ 17:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0