Helg, ljuva helg=)

Nu är det Söndag kväll igen och jag borde gå och sova, men jag känner att jag vill skriva av mig lite innan det är dags att skingra tankarna och nanna kudden..=)

Helgen har bjudit på en salig blandning av kalas, filmmys, bowling och budgetering.. Så kan det gå haha=)
I fredags kom Anders hit, kombon Marie var iväg på annat håll och träffade sina kompisar så det var bara vi två här hemma.
Vi hade ont i magen båda två av den där jäkla magkatarren som halva Sveriges befolkning lider av, så vi gick och köpte 3 filmer för 99 kr, proviva och en påse vindruvor innan vi kurade ihop oss hemma.
Sen kollade vi på "I now pronounceyou Chuck & Larry", en sjukt rolig film med Adam Sandler om två killkompisar som gifter sig med varandra för att den ena killens barn ska kunna få pengar om det skulle hända pappan något... Riktigt rolig med massa förvecklingar!
Igår var vi riktigt sega hela dagen, det var en sån lite jobbig dag för mig också, men sen blev det födelsedagskalas på skolans övervåning eftersom Katarina i klassen fyllde 25 i fredags, och Elin i klassen fyller 22 nu den 16 September. Det var riktigt trevligt med massa gott fika och en hel del trevliga kompisar till Katt som var på besök.. Allteftersom kvällen gick så bestämdes det att vi skulle vidare till Biljardhallen för bowling och en öl, så då gick vi dit till halv elva när vi hade banor bokade..
Jag spelade med Anders och två av Katts tjejkompisar, och jag har inte bowlat sen i höstas innan!
Så det gick som det gick haha, väldigt kasst med andra ord... MEN, jag avslutade med en strike när vi hade 2 minuter kvar att spela, efter att inte ha fått vare sig strike eller spärr under hela kvällen... Så jag var supernöjd ändå!

Efter det så knatade jag och Anders hem, för trubaduren på Biljardhallen var ändå så kass, speciellt efter ett par öl..:D
Sen satt vi på balkongen ett tag och bara pratade, det var riktigt skönt ute för att vara en natt i september... En sån guldkväll som kommer värma hela hösten hade vi♥

Idag har vi tagit det rätt lugnt, vi tog en trekvartspromenad längs med Vänern mitt på dagen men annars har vi varit otroligt sega hela dagen idag! Vi gjorde Hönökakspizza eftersom vi hade så mycket ingredienser kvar från gårdagens Hönökakspizza... Riktigt gott var det i alla fall!
Men nu har han åkt hem till sitt, kombon har kommit hem och blåst upp sängen och jag har suttit i någon timme och sammanställt våran investeringsbudget och resultatbudget för vårt företag i Entreprenörsprojektarbetet=))
Det är svårt men rätt skoj ändå! Extra svårt eftersom jag inte har en aning om hur ofta och mycket man måste amortera på till exempel ett ALMI företagslån på 150 000? Jag ska nog ringa och fråga imorgon, jag ser ingen vits med att sitta och göra en budget som är helt tagen ur luften;)

Nu är det dags att gå och sova, jag har en fullspäckad vecka framför mig med massa projektarbete, inspark för ettorna på onsdag, eventdagarna på torsdag och bröllop på lördag... Hej svejs=)


Kommentarer
Postat av: Chawo

Jätte söööt blogg du har! :O<33

2010-09-13 @ 21:22:12
URL: http://chawo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0