Så mycket praktiskt...

...som jag inte börjat tänka på förrän nu! Fick precis reda på av Marie att om jag bara tar med visakortet till Nya Zeeland så kommer det kosta mig 35 kr varje gång jag gör ett uttag.
Men hon berättade också att om man har ett ica bankkort och tar med så kostar det ingenting att plocka ut pengar, så det har jag ansökt nu på internet, sen ska jag bara skriva på papprena som kommer hem och skicka tillbaka så får jag hem det... Himla praktiskt och skönt! Och som hon också sa, det är ju bättre att ha två bankkort ifall ett skulle komma bort, då har man alltid ett till hands!

Har också suttit och tragglat i en timme med visumansökan på 12 sidor, där de vill veta alltifrån om man är gift, gravid, har begått brott eller blivit utkastad ur ett land till om man har bokat utresebiljetter från Nya Zeeland så de blir av med en.. Ganska roligt att fylla i faktiskt haha;)

Men nu är jag trött och det blir en fullspäckad dag imorgon också.. Så nu blir det sängen efter att jag druckit upp mitt chaite;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0