Röntgen och tomatplantor

Klockan är nu 10.06 på morgonen och jag har redan hunnit med både att röntga ryggen, handla, hämta mitt h&m paket, äta frukost nr 2 och plantera om mina tomatplantor... Känns riktigt bra!
Jag är lite smått förvånad att jag är såpass pigg med tanke på att det var studenten här i förrgår vilket ledde till att jag fick max 3-4 timmars sömn... Studentflaken rullade nämligen förbi precis utanför mitt fönster med jämna mellanrum hela natten... Mitt humör var inte riktigt på topp igår kan jag säga! Sen hade jag räknat iskallt med att få 5000 mer på skatteåterbäringen än vad jag fick vilket var som ett slag i magen ungefär...

Men men... På ett eller annat vis så kommer det lösa sig med pengar till Nya Zeeland... Det får så lov, för jag ska dit om jag så ska planka på planet och åka med i hjulhuset hela vägen haha... Jag fick idén när jag lyssnade på radion imorse och det var en man som gjort det och överlevt! Tydligen brukar man annars dö av syrebrist, alternativt bli krossad när hjulen blir upphissade... Inte så trevligt:S

Nej men jag SKA (inte ska försöka, utan SKA) lägga undan 1000 kr i månaden från och med nu, det får bli nudlar och fil om så krävs! Kruxet är att i Augusti får jag bara 2000 från csn att leva på.. bläääääh för den som uppfann pengar!

Men nu ska jag inte älta pengar för det är så fruktansvärt tråkigt att göra det. Nu ska jag fixa och dona lite här hemma och snygga till, kl 13 ska jag till Vänermuséet och tejpa affischplåtar, och senare hör Frida av sig för hon ska köra mig så jag kan köpa hem ett litet bord och två stolar till min balkong=)) För det ska jag ha, jag orkar inte släpa ut stolar varje gång jag vill sitta på min balkong, det blir ett sånt projekt:D

Det återstår fortfarande att se vad kvällen kommer bjuda på, men det löser sig alltid... Imorgon är det kaffekalas på Rörstrand där man får köpa kaffe och tårta och behålla kaffekoppen efteråt! Jag ska dit med Mia och Elin:P
Sen ska jag till Trollhättan och på lite kalas, för Anders syster som jag inte träffat än har kommit dit över helgen, och de brukar ha ett litet gemensamt födelsedagskalas mitt emellan sina födelsedagar... Ska bli skoj det också! :P


Här är mina söta tomatplantor i nya krukan=))






Nya tröjan och linnet från H&M=)

Kommentarer
Postat av: Terrorese

Får oxå panik över CSN men vart va det man skulle göra för att söka merlån? Fan har inte ens hunnit kolla boende i Lish... typiskt...

2010-06-11 @ 10:48:24
URL: http://theinsidestory.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vi kan inte söka merkostnadslån förrän i höst när vi får ett intyg av Margareta på att resan är nödvändig, för den måste skickas med!

Ska inte du bo i lägenheten du har bott i? Med Sarah??

2010-06-11 @ 11:18:01
URL: http://piscesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0