Grillfest, sol, bad och nationaldagen!

Det har vart en riktig sommarhelg, sjukt skönt!!
Det blidde ingen brandbilsåkning i fredags eftersom det blåste såpass, men det gjorde mig inte så mkt=)
På kvällen sen hade vi grillfest hos Jonas och Simon, jättemysigt!
Jag hade marinerat fläskfilé i en marinad jag fick recept på av elin, supergott var det! Smakade nästan lite liknande som att vi skulle ha honungsmarinerat det;) Mina och Anders superspejsade cider var jättegoda också, de smakade godis! Slank ner lite för enkelt visade det sig på den något vingliga hemfärden sen haha...:D

I Lördags stack jag, Anders, Mia, Jonas och Simon till Framnäsbadet och chillade ett tag, poolen var riktigt skön att bada i! Skönt att den är tempererad=) På kvällen var jag och Anders ut och körde lite på cruisingen här i stan, sen åkte vi hem och åt chokladmousse med hallon och kollade på film=)) Det var bäst att passa på att det ta lugnt igår eftersom jag har jobbat mellan 12-20 idag på nationaldagsfirandet i stadsträdgården!
Vilket var riktigt skoj, men ganska ut tröttande också... Omväxlande om inte annat!
Vi började med att konka ett trumset och gitarr- & basförstärkare, sen gjorde vi fika så det skulle finnas till tekniker och diverse folk som skulle uppträda. Efter det fick jag leka nationaldagsvärd och dela ut flaggor och nationaldagsprogram till folk på torget och i stadsträdgården innan det blev hyfsat lugnt ett tag... Sen har vi konkat tillbaka utrustningen vi lånade av musikskolan och städat och svabbat efter oss... NU sitter jag med rostade mackor och oboy framför mig i soffan under en filt:D:D

Det ska bli riktigt gött med sovmorgon imorgon, jag börjar inte förrän jag ska luncha med mina handledare vid 12.30:P




Här är en bild från grillfesten i fredags, riktigt sommarväder hade vi!







Här är jag i mina snygga jobbarkläder idag! Sjukt varmt var det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0