Gårdagen

Det här blir nog ett ganska långt inlägg om föreställningen igår, blandade känslor och lite gnäll! Men överlag en sjukt rolig kväll med bra efterkänslor=)))

Oj oj vilken träningsvärk jag har! Nog för att jag tycker det är jätteroligt att få rodda, men det får gärna vara saker i den tyngdklass jag klarar... Det var nästan hemskt igår vad tungt allting var, och det var bara en tekniker så jag hade liksom inget val annat än att bita ihop och pressa musklerna lite till.. Jag tyckte fan synd om Mattias som teknikern hette, som bara hade en klen liten jänta som jag till hjälp:S
Och mina knän idag ska vi inte prata om haha, jag är helt blåslagen över knäna.. Eftersom högtalare och lådor o grejer som skulle lyftas var så jävla tunga så var jag tvungen att hasa ner dem på golvet med hjälp av benen, annars hade jag fått paja ryggen för att få ner dem... Nog för att ryggen fick ta stryk så att det räckte ändå med vissa lådor när jag var såpass slut att jag bara inte kunde få upp dem genom att böja knäna och lyfta som man ska! Men men... Nu behöver jag inte styrketräna på resten av veckan i alla fall ;)

Här är mina knän nu på morgonen, jag kan tänka mig att de kommer mörkna lite till;)



Annars var det en grymt rolig kväll! Killarna i bandet var supertrevliga och roliga att prata med, jag fick en bandtisha som hedersroddare och bra arrangör haha=))))

Min snygga bandtisha;D



Det gick jättebra att prata från scen också, bättre än jag trodde! Men det blev en väldigt kort presentation av bandet, såhär i efterhand kunde jag kanske ha sagt lite mer i alla fall... Men det gick ju bra så jag är nöjd!!
När killarna hade fått blommor och en varsin kram på scen efter spelningen så sa jag också ett par ord, jag drog lite kort om de två torsdag i trägårn´som är kvar, och att veckan efter är det Kultur- & Porslinsfestivalen.. Lite marknadsföring för kommande evenemang så;D

Själva spelningen var grymt bra!! De hade många bra låtar, jag fastnade speciellt för en väldigt lugn där en bit av refrängen gick:
"Everybody hurts some times, I know I do,
Everybody cries some times, even you..."


Jag fick rysningar över hela  kroppen, jag skojar inte!! Väldigt vacker, jag måste strax in på deras Myspace-sida och se om den finns utlagd där=)
Just den sången handlar om att det kan vara svårt att tala om för folk att man inte alltid mår så bra, att människor i ens närhet ibland verkar tro att man är osårbar... Väldigt vackert, och väldigt sant;D
Såg nu att den inte finns på deras Myspace, men en del andra bra låtar gör det!!

Här kommer lite bilder från spelningen:

Kenny, Dawda, KG och Niclas i Kickback=))




Ett väldigt intressant och annorlunda trumsolo av KG!




Jag sitter och inväntar slutet av sista låten så jag kan dela ut blommor till killarna=)

Kommentarer
Postat av: Female Teacher

Site was very helpful. thank you

2011-01-21 @ 15:51:25
URL: http://female-teacher.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0