Flygtur i cessnan och slövärme

Helgen har vart så otroligt varm och fuktig så jag har inte riktigt vetat vart jag ska ta vägen, kläderna har bara kletat fast.... Blä :S
Fast nej inte blä, jag älskar verkligen sommar! Det är bara lite jobbigt när det är så varmt att jag inte kan röra mig utan att drypa av svett, och jag blir så slö av all värme..
Plus att jag drömmer så mycket när det är så här varmt, jag är helt slut när det är dags att vakna haha=)
Som igår morse när jag drömde att jag och Anders skulle gå och handla frukost, det var bara det att Anders hade enbart kalsonger på sig och jag hade bara trosor... Först var jag jättegenerad och höll för brösten för att inte folk skulle se. Men vi skulle köpa potatis så så fort jag fick potatissäcken framför mig som "skydd" så kändes det lugnt, då var jag bara fundersam över hur jag kunde glömt kläderna hemma... Lite udda dröm:S

Jag smet faktiskt till Trollhättan redan förra torsdagen, jag tog med mig datorn, jobbtelen och pärmen med min examensarbete-dokument så jag skulle kunna jobba hemifrån Anders i fredags=)
I fredags kväll var vi uppe och flög för första gången! Det var en helt otrolig känsla, jag älskar det som fan och det är beroendeframkallande som fan! (Ursäkta)
Det kändes inte så mycket som jag trodde att flyga litet plan dock, det kändes lite som att vi stod stilla i luften och guppade bara=)
Det roligaste var när Anders gjorde G-minus och G-plus, jag skrek som ett barn och höll i mig i bältet haha, tusen ggr bättre än Liseberg!!!!
Sverige såg ut som ett leksaksland uppifrån, eller som en sån leksaksmatta man hade när man var liten med tecknade gårdar och vägar på.. Hur fint som helst, det såg nästa lite overkligt ut=)
Anders har lovat att lära mig lite hur man flyger, sen ska jag sätta mig in i kartläsning och navigering så jag kan vara co-pilot på riktigt och göra lite nytta! Det ser jag fram emot, extremt sugen på att skaffa eget flygcert just nu;D

Annars har helgen bjudit på ett västkustbesök för första gången! Vi åkte till Ljungkile i söndags och badade, jag räddade en uppspolad sjöstjärna som dagens goda gärning.. Första gången jag såg en riktig =)
Synd bara att vattnet var så fullt av äckliga brännmaneter, vi tog bara ett dopp för att de där creepy små slemmiga sakerna flöt omkring överallt:S Inte att leka med :/

Annars har det väl inte så mycket mer än att jag råkade åka ifrån mina hemmanycklar hemma hos Anders imorse... Stackaren fick komma hit med dem efter att ha jobbat sin första jobbdag efter semestern... Synd bara att han var tvungen att åka hem för att han hade så mycket att göra=(

Nu ska jag försöka sänka temperaturen ytterligare lite här hemma innan det är dags att sussa, natti natti!

Min snygga pilot;)



Västkusten uppifrån=)



Sjöstjärnan som jag räddade=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0