Tredje advent... vart tar tiden vägen?

Helt galet vad tiden går fort, jag förstår inte vart den tar vägen?

Imorgon har min lillebror varit död i 4 månader... Det är för mig fortfarande ofattbart, hur en så älskad människa bara kan försvinna och lämna sådan tomhet efter sig... I mitt huvud finns det mer tankar som att vi kommer ses igen, bara att det kommer ta en väldigt lång tid tills dess.. Jag har börjat vänja mig vid att prata om honom som borta, men jag har fortfarande svårt för frågan hur många syskon jag har. Vad svarar jag på det? I mitt huvud finns det så många levande minnen av Simon och det känns fel att svara att jag bara har en lillasyster. Sen har jag en icke biologisk storebror också, men honom har jag inte haft kontakt med på en väldigt lång tid.

Jag saknar Simon så otroligt mycket och det är med blandade känslor jag tänker på julafton som närmar sig med stormsteg... Jag saknar dig Simon, hoppas du har det bra där du är nu♥

Utöver saknad har det varit en lugn dag. Jag bakade scones till frukost imorse vilket uppskattades av Anders, sen tog vi en promenad runt kanalen och slussen, det tog ca 1,5 timme... Det var skönt=)

Om 8 dagar ska hemtentan vara inskickad och färdig.
Om 8 dagar åker jag hem till familjen för att stanna en vecka över jul.
Om 12 dagar är det julafton.
Om 19 dagar är det slutet på 2010.
Om 22 dagar åker jag till Nya Zeeland för att plugga där i 3,5 månad.

Det känns både som evigheter tills dess och som att det är i princip imorgon det är dags att åka.

Ha en mysig söndagskväll=)

Kommentarer
Postat av: lovisa

sV: haha men vad söt du är! :D

oj, är det bara en utb. på 3.5 mån?:D

2010-12-13 @ 08:19:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: jaha då förstår jag :D haha nä precis det är tråkigt :/ men min syster är ledig idag så kanske kan vara med henne:)

2010-12-13 @ 10:16:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ems

vad har du gjort idag då? :)

2010-12-13 @ 15:36:46
URL: http://bookofems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0