Roadtrips är det mysigaste som finns!

Igår skulle Anders köra grejer till Arlanda för jobbet och frågade om jag ville följa med, vilket jag så klart ville! Jag tycker det så är så himla mysigt att åka på roadtrip, speciellt med så underbart sällskap som Anders;)
Så vid åttatiden körde vi härifrån, och var framme där runt 15 någon gång, jäklar vad det var snorhalt på vägarna längre upp i landet! Sen kunde de inte lasta ur frakten utanför säkerhetsområdet heller, utan vi fick vackert följa med in på Airside.. Vilka säkerhetsprocedurer det är för att komma in där! Vi fick kliva ur bilen medans  de kollade igenom säten, min väska, bildörrarna, motorhuven, lastutrymmet där bak.. Sen fick vi kliva in i ett litet hus där vi fick ta av oss jackor som åkte igenom en röntgenmaskin, kliva igenom en metalldetektor och skriva på sekretesspapper.. Fast jag kan förstå hysterin också, vi kunde lika gärna ha vart terrorister kanske;) Haha :D
Det var lite coolt i alla fall, vi fick köra förbi en massa plan som stod och väntade på att bli lastade, och såg landningsbanorna på ganska nära håll! Jag som är lite nörd tyckte det var lite spännande:P

Vi var hemma sent igår kväll, efter att vi lämnat av lastbilen på Anders jobb så var vi hemma runt elva, halv tolv tror jag. Då var man lite lagom mör så!
Men proppmätt, vi både hittade supergott fika längs vägen och stannade till för en riktig långtradarmiddag med stekt bacon, stekt potatis och stekt ägg... Inte så nyttigt, men jag har en känsla av att det är lite nyttigare än donken och sån skit i alla fall!

Idag har jag lyckats med bedriften igen att göra illa mig! Har inte ens blitt av med blåmärkena sen jag trillade i trappan två gånger under flytten :S
Idag skulle jag smörja in benen efter duschen och klev bakåt - rakt på en julstjärnelampa i plast.. Vars ena tagg sjönk en bra bit in i höger häl!
Jag fick lite panik haha, skrek åt Anders att dra ur taggen:D
Nu gör det bara lite ont men jag får ta det lite lugnt innan jag vill stödja på den helt... Bläää, det ska vara jag för att lyckas med en sån grej! Speciellt som det var jag som plockat ner den och lagt den på mattan... Suck.

Nu ska jag köra igång med sista halvan av hemtentan, wish me luck!

Så här dimmigt och fint var det när vi startade igår morse=)

Jag och en koncentrerad Anders;)

Boven till min senaste bedrift.. Tur de är ganska smala, jag har inte så stort hål i hälen haha;)

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: jaså, visst har du flyttat nu?:)

jo med mig är det lite samma. står som still :P haha

2010-12-09 @ 14:47:01
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Isabelle

AJ!

jag hade inte velat ha den där i min fot, jag håller på att dö av att trampa in ett granbarr i min fot :)



mysigt förresten med en roadtrip, det är ju alltid kul att få se andra delar av det här landet. Själv brukar jag fundera över hur det är att bo just i det samhället man passerar.



Kramar I

2010-12-09 @ 15:17:01
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0