Nyttigare pannkakor

Ikväll blir det pankisar till middag och jag tänkte testa ett lite nyttigare recept som jag hittade på kokaihop.se! Receptet är för 2 portioner så jag har dubblat allt, men bytte en halv dl mjöl mot havregryn för att få i mer nyttigheter=))


2 st ägg
3 dl mjölk
2,5 dl vetemjöl
0,5 dl havregryn
2 krm salt
1 tsk bakpulver
1 msk matolja

Vispa ihop smeten och låt den svälla ett par minuter. Stek pannkakorna med lite smet åt gången, och eftersom det är olja i smeten behöver du inte tillsätta smör i stekpannan om det inte blir för torrt!

Jag ska testa får vi se om de är smaskiga;)


Kommentarer
Postat av: Jossi

Sv; Hihi, åhå. Då kanske jag ska ta och testa det ;)

2010-12-11 @ 17:39:50
URL: http://toysoldierr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0