Tisdag

Dagen har bjudit på en del variation, både i humör och aktiviteter.
Imorse var jag uppe på kontoret och städade ur mitt rum och blev avtackad av mina härliga "lånade" kollegor=) De hade köpt både passionstårta, ett jättefint blomsterarrangemang och en present i form av två muggar ur Rörstrandsserien "Fika med Farmor"=)) Precis såna som jag har gått och tittat på!
De är jättefina med blå botten, och en massa sport- och kulturbilder/mönster, för att påminna mig om just Kultur & Fritid;)
Det var lite jobbigt att vistas med så mycket folk som hade fokus på mig, jag kände mig lite obekväm för att jag vet att de vet om Simon. Men det är ju bara spärrar jag sätter upp i huvudet, jag tycker det är lite jobbigt när det finns för mycket tycka-synd-om känsla. Vilket det inte alls var, så det var skönt=)
Jag satt och pratade lite med två kollegor om Simon efter fikat, det var jobbigt men ändå skönt. På något sätt blir det mer och mer verkligt för mig att han faktiskt är borta genom att prata om honom, trots att det gör ont i hjärtat.

När jag kom hem så kom Sophie och hämtade upp mig, sen var vi till skolan och tjuvkikade på de nya ettorna och jag fick en studieförsäkran underskriven så jag får lite pengar från csn att leva på denna månad;)
Ettorna verkade trevliga, jag känner igen känslan hos dem från när vi började, det spännande med en helt ny stad, en ny utbildning, nytt boende och 26 nya människor att lära känna.
Vi tog en promenad runt Lidan också, det var skönt. Vi träffade även på Robin och Alina, jag har saknat dem så det var trevligt.
Efter det var det dags att göra lite nytta hemma, så jag blev hemskjutsad och gick och handlade hem mat så jag slipper gå hungrig;) Så nu har jag precis ätit hemgjorda köttfärsbiffar och potatismos, de blev goda men lite torra.
Nu kommer Sophie strax och hämtar mig, sen ska vi till Elin en liten stund där det vankas spelkväll, innan vi åker vidare till Skövde för att se The Sorcers Apprentice på bio=)
Det är Sophie som bjuder, det ska bli jättemysigt att gå på bio eftersom det nog var en 8 månader sen sist eller liknande=)

Jag har ansökt om medlemsskap på en sida som heter SPEC också, en sida där man kan träffa andra människor som förlorat nära anhöriga i suicid... Det ska bli intressant och givande, jag satt mestadels av dagen igår och läste om sorg, sorgbearbetning, och andra människors bloggar som har förlorat nära anhöriga.
Nu är Sophie här så nu hinner jag inte skriva mer=)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0