Sista konserten på Stola & Offshore racet i Uddevalla 2010

Igår var det dags för den sista konserten på Stola herrgård i konsertserien Musik på Slott och Herresäten, Sjöströmska kvartetten var det som spelade.
Tjejerna i stråkkvartetten var grymt trevliga att prata med!! Men stråkmusik är nog inte riktigt min grej måste jag säga, det var lite som att lyssna på ett främmande språk! Det lät fint men jag fick ingen mening i det, ingen helhet eller förståelse. Därmed inte sagt att tjejerna inte var duktiga för det, tvärtom! De var jätte samspelta och tajta, grymt duktiga!

I Lördags var jag utomhus i princip hela dagen med Anders och tre av hans jobbarkompisar, vi satt nämligen på en klippa i fällstolar och spanade in Off Shore racet i Uddevalla!
Vi hade med oss matsäck och massa vatten, vilket var välbehövligt de sista timmarna när det var stekande sol och i princip vindstilla!
Det blev inte bättre med värmen av att racet drogs ut på tiden, de startade racet med 6 båtar, men redan i första kurvan så slog en av dem omkull och fick bogseras så in till startbryggan, vilket tog sin tid. Så ca 20-30 minuter senare gjorde de ett nytt försök med 5 båtar i startfältet... Så i PRECIS samma kurva körde Fazza 3 båten bokstavligen över Relecta 90 båten... Båda fick bogseras in, vi fick vänta lite till, och till slut så startade 3 båtar av de ursprungliga 6! Men det var bara 2 som gick i mål haha, för den sista båten hade bara en V8 mot de andras V12:or, så han hamnade på efterkälken;)
Så det blev ett spännande och händelserikt race!

På jobbet (praktiken) har vi nu gått in på festivalsveckan, vilket innebär att jag nu kommer jobba 12 dagar i sträck, och sen är det slut! Det känns jättekonstigt verkligen, det känns ju verkligen som att jag tillhör arbetskamraterna på jobbet, och så ska jag bara försvinna! Jag kommer sakna alla väldigt mycket=))
Så nästa fredag, min sista dag, så har jag bjudit in alla via mail till fika i pausutrymmet, då ska jag bjuda på kladdkaka tänker jag=)

Mia i matsalen på Stola Herrgård

Tjejerna i Sjöströmska kvartetten.

Vinnarbåten som representerade Förenta Arabemiraterna

Ganska  mäktig syn när båtarna kom framkörandes mot starten med safetybåtarna! Och motorljudet var härligt ;)

Jag och Anders testar om min nya kamera som jag köpte i söndags tar bra kort hihi ;)

Det var allt från mig för ikväll! Hej svejs;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0